معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان از ثبت بیش از ۱۲۰۰ گزارش مردمی پیرامون تخلفات در سامانه دادگستری استان خبر داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان از ثبت بیش از ۱۲۰۰ گزارش مردمی پیرامون تخلفات در سامانه دادگستری استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۳۰۸۵

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان از ثبت بیش از ۱۲۰۰ گزارش مردمی پیرامون تخلفات در سامانه دادگستری استان خبر داد.


علیرضا احمدی منش  گفت: سامانه مردمی سجام آماده دریافت گزارشات جرایم و مفاسد اقتصادی است. 


احمدی منش با بیان اینکه یکی از آسیب های موجود در هر کشوری، قانون گریزی و تخلف است اظهار داشت: نتیجه قانون گریزی، تولید فساد است و ایجاد فساد مهمترین زمینه برای جلوگیری از پیشرفت در هر جامعه می باشد.


وی در ادامه افزود: بر خلاف تصور عمومی فساد صرفاً مربوط به فساد اخلاقی، اخذ رشوه و اختلاس نمی شود بلکه هر نوع قانون گریزی و سرپیچی از مقررات مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی، قاچاق ، ایجاد آلودگی زیست محیطی، احتکار و گران فروشی و دهها مورد از این نمونه نیز نوعی فساد محسوب می گردد.


دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان خاطر نشان کرد: گزارش دهندگان فساد و تخلفات به عنوان دیده بانان پیشگیری نامگذاری می شوند و مهمترین مواردی که مد نظر مسئولین امر است محفوظ ماندن هویت دیده بانان می باشد. 


وی یادآور شد: دیده بانان می توانند گزارش تخلفات در حوزه های مختلف اعم از محیط زیست، زمین خواری، تغییرکاربری، تصرف غیر قانونی اراضی، فضای مجازی، فساد اداری، مالی و اقتصادی ، تخلفات در حوزه امنیتی و انتظامی و حقوق عامه و ... را از طریق این سامانه گزارش دهند.


این مقام قضایی در ادامه گفت: گزارشات از طریق بالاترین مقام قضائی در مرکز و استان به صورت روزانه دریافت ، بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری می شوند و دیده بانان می توانند نتیجه گزارشات خود را از طریق همین سامانه رصد و پیگیری نمایند.


احمدی منش تصریح کرد:تمام گزارشات در سامانه سجام بلا استثناء پیگیری می شوند و  هیچ گزارشی بایگانی نخواهد شد مگر اینکه گزارشی مستندات کافی را نداشته باشد.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: بیشترین گزارشات را در دوره همه گیری ویروس کرونا در سال گذشته و شش ماهه اول سال جاری در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طریق سامانه سجام دریافت و پیگیری کردیم.


وی در پایان تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ گزارش مردمی واصل شد که از طریق مراجع مربوطه و با همکاری دادستان های سراسر استان هرمزگان پیگیری و بررسی گردید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها