تفاهم‌نامه همکاری تبلیغات اسلامی و دانشگاه پیام نور بوشهر امضا شد؛

اجرای طرح ملی رهیافت ولایت

تفاهم‌نامه همکاری تبلیغات اسلامی و دانشگاه پیام نور بوشهر با موضوع « اجرای طرح ملی رهیافت ولایت» امضا شد
کد خبر: ۱۳۵۱۴۸۱

 

 

آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری تبلیغات اسلامی و دانشگاه پیام نور بوشهر با موضوع «تأمین فضای آموزشی ـ پژوهشی طرح ملی رهیافت ولایت» در آیینی با حضور رئیس دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، رئیس دانشگاه پیام نور استان و مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.
به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، در آیینی با حضور حجت‌الاسلام عباس دشتی رئیس دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، محمدرضا بحرانی رئیس دانشگاه پیام نور استان و حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، تفاهم‌نامه همکاری دو دستگاه در زمینه تأمین بستر اجرائیِ «طرح ملی رهیافت ولایت» 13 آذر 1400 به امضاء طرفین رسید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: جامعه به یک سامانه جامع از اندیشه حضرت امام (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیازمند است که حکم، نگاه، منویات و مطالبه ولی را، به تفکیک در تمام عرصه‌های مورد نیاز جامعه مشخص کرده باشد و «طرح ملی رهیافت ولایت»، با همین نگاه و رویکرد طراحی شده است.
حجت‌الاسلام طاهری با ارائه توضیحاتی در خصوص «طرح ملی رهیافت ولایت» ادامه داد: این طرح در سازمان تبلیغات اسلامی تصویب شد و پس از رایزنی‌های متعدد و تشریح ظرفیت‌های استان، و با عنایت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مقرر شد در استان بوشهر اجرا شود و مجوز آغاز فرآیند علمی کار صادر شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مکان مناسبی برای پژوهش در اختیار نداشت، درصدد استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های بوشهر برآمدیم و پس از رایزنی‌های انجام شده با دکتر بحرانی، رئیس دانشگاه پیام نور و استقبال ایشان، شرایط برای انجام کار فراهم شد که مقدمات کار در قالب تفاهم نامه حاضر، تامین شده است.
حجت‌الاسلام دشتی در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه‌السلام) که می‌فرمایند: «عالمان دین پاسداران مرزهای اعتقادی و فکری جامعه هستند» گفت: طرح رهیافت ولایت طرح ارزشمندی است که غیر از اینکه خود دانشگاه می‌تواند از آن استفاده کند، فضای فرهنگی استان هم می‌تواند از این بهره‌مند شود.
رئیس دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر ابراز داشت: هم اکنون چشم دنیا به ایران اسلامی، به عنوان ام‌القرای جهان اسلام، دوخته شده و این طرح زمینه بهره‌مندی بیشتر جامعه از فرمایشات امامین انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم می‌کند.
گفتنی است، این طرح در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناخت عمیق مبانی نظری انقلاب اسلامی و همچنین اهمیت پژوهش محور بودن دانشگاه‌ها به بهره مندی از نگاه‌های راهبردی صاحب نظران دینی و رهایی از وابستگی به نظامات غیر اسلامی، در مسیر نیل به تمدن نوین اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری، طراحی و در حال اجراست.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها