تحقیقات گسترده درباره تغییر علائم کرونا ادامه دارد ؛

گوش و چشم، عامل انتشار ویروس کرونا در بدن

پزشکان می‌گویند هر عفونت ویروسی یا باکتریایی می‌تواند باعث قرمزی چشم شود.
کد خبر: ۱۳۵۰۹۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از سؤالاتی که ممکن است برای ما پیش آمده باشد، این است که قرمزی چشم‌ها هم از جمله علائم کرونا محسوب می‌شود یا خیر.

قرمزی چشم یک علامت رایج کرونا نیست اما می‌تواند یک نشانه احتمالی این بیماری باشد. در این گزارش قصد داریم تا آنچه را که در این خصوص لازم است بدانید، برای شما ذکر کنیم.

نشانه‌ های کرونا فراتر از سرفه است

تا کنون ما با رایج‌ترین نشانه‌های کرونا یعنی «تنگی نفس»، «سرفه» و «تب» آشنا شده ایم. با این حال دانشمندان همچنان در حال کشف علائم دیگری از کرونا هستند که کمتر رایج است مانند ورم ملتحمه و قرمزی چشم.

«سونال تولی» (Sonal Tuli) دارای دکترای پزشکی و سخنگوی بالینی آکادمی چشم پزشکی آمریکا به شکل تخمینی اعلام کرد حدود ۵ درصد از بیماران مبتلا به کرونا ممکن است دچار این علامت در چشمان خود شوند؛ بنابراین در صورتی که دچار قرمزی چشم شدید، فورا چنین نتیجه گیری نکنید که دچار کرونا هستید؛ هر چند احتمال داشتن کرونا را نیز نادیده نگیرید.

ورم ملتحمه چیست؟

دکتر سونال تولی می‌گوید: ورم ملتحمه یا قرمزی چشم یک اصطلاح کلی است و ما به قرمزی چشم، با این دید نگاه می‌کنیم که هر چیزی را که سبب شود چشمان شما صورتی و یا قرمز شود، شامل می‌شود.

ویروس‌ها شایع‌ترین دلیل ورم ملتحمه هستند اما باکتری‌ها و آلرژی‌ها نیز می‌توانند در این امر مؤثر باشند. به طور معمول، علائم دیگری برای ورم ملتحمه چشم وجود دارد مانند آبریزش چشم، احساس وجود شیئی خارجی در چشم. همچنین احساس خارش و یا سوزش چشم نیز علاوه بر صورتی و یا قرمزی از دیگر علائم ورم ملتحمه چشم است.

ارتباط میان قرمزی چشم و کرونا

با توجه به آنکه ویروس‌ها شایع‌ترین علت قرمزی چشم هستند، پس منطقی است که (SARS-CoV-۲) که ویروس عامل بیماری کووید۱۹ است نیز سبب چنین چیزی شود. همچنین به مانند بینی و دهان، چشمان شما نیز با غشا‌های مخاطی پوشانده شده که راه اصلی ورود SARS-CoV-۲ و سایر ویروس‌ها به بدن شماست. به همین دلیل است که کادر درمان ملزم به استفاده از محافظ صورت و عینک هستند.

از کجا بفهمیم قرمزی چشم ناشی از کروناست؟

دکتر سونال تولی می‌گوید از آنجایی که صرف نظر از علت قرمزی چشم، نشانه‌ها یکسان هستند، راه مناسبی برای فهمیدن این مسئله وجود ندارد.

طبق نظر دکتر پاندیت که به درمان بیماران کرونایی دارای ورم ملتحمه پرداخته، ورم ملتحمه ناشی از کرونا نشانگر مرحله خاصی از کرونا نیست؛ بنابراین شما باید دید خود را وسیع‌تر کنید. در صورتی که ورم ملتحمه چشم شما با علائم دیگری به مانند سرفه، تنگی نفس و از دست دادن حس بویایی یا چشایی همراه باشد، شما احتمالا به کرونا مبتلا شده اید.

همچنین شما باید شرایط خود را نیز در نظر بگیرید. آیا شما به تازگی در مواجهه با فرد مبتلا به کرونایی قرار داشته اید و آیا در آن هنگام به اندازه کافی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده بودید؟ آیا شما به طور کامل واکسینه شده اید یا خیر و آیا محلی که شما در آن زندگی می‌کنید شیوع کرونا در آن بالاست؟ این‌ها پرسش‌هایی هستند که می توانند در این مسئله مهم باشند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها