استاندار کرمان درمراسم افتتاح مزرعه شماره ٣شرکت سیمرغ؛

اولویت‌های استان کرمان را باید به اقتضای اقلیم انتخاب کنیم

استاندار کرمان گفت:در تنظیم و تولید نیازمندی‌های غذایی استان،اولویت‌ها و ظرفیت‌ها را باید به اقتضای اقلیم انتخاب کنیم.
استاندار کرمان گفت:در تنظیم و تولید نیازمندی‌های غذایی استان،اولویت‌ها و ظرفیت‌ها را باید به اقتضای اقلیم انتخاب کنیم.
کد خبر: ۱۳۵۰۹۲۴
اولویت‌های استان کرمان را باید به اقتضای اقلیم انتخاب کنیمبه گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علی زینی‌وند،در مراسم آغاز بهره‌برداری مزرعه شماره ۳ شرکت سیمرغ با تولید سالانه ۱۰هزار تن تخم‌مرغ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:استان کرمان به لحاظ تولیدات غذایی و خودکفایی در حوزه‌های مختلف علی‌رغم ظرفیت‌های بالایی که دارد،اما عقب افتادگی‌هایی هم از جمله مرغ و تخم‌مرغ در آن مشهود است.

وی از آمادگی کامل استان برای توسعه و پیشبرد پروژه‌های مربوطه نام برد و عنوان کرد:استان سال‌ها به دنبال باز شدن سایت وزارت جهاد کشاورزی بوده که بتواند ظرفیت‌های خود را در حوزه تولید تخم‌مرغ تکمیل کند.

استاندار کرمان با اشاره به کمبود منابع آبی در استان تصریح کرد:ما مجبور هستیم در تنظیم و تولید نیازمندی‌های غذایی خودمان،اولویت‌ها و ظرفیت‌ها را به اقتضای اقلیم انتخاب کنیم.

زینی‌وند،ابراز داشت:۵میلیارد مترمکعب آب درکشاورزی سنتی استان مصرف می‌شود که تولید و درآمد مطلوب را ندارد و از طرف دیگر برای تخصیص یک لیتر آب به طرحی با مشکل مواجه هستیم.

وی با تاکید بر مدیریت آب اظهار داشت؛کرمان با گلخانه‌های هیدروپونیک پیشرفته می‌تواند بازارهای خارجی را به دست گیرد.
 
وی عنوان کرد:سیمرغ از شرکت‌های باسابقه و برند است که باطرح های توسعه‌ای خود،ما را به خودکفایی در تخم‌مرغ نزدیک می‌کند.

زینی‌وند،اظهار داشت:ظرفیت‌های خالی استان کرمان در مرغداری با مجوزهای وزارت جهاد کشاورزی فعال می‌شود و امیدواریم سال آینده در مرغ و تخم‌مرغ به خودکفایی برسیم.

دماوندی‌نژاد،معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت:استان کرمان می‌تواند کشورهایی چون چین و روسیه که علاقمند به جذب و تولیدات کشور ما هستند،صادرات انجام دهد.

وی تصریح کرد:در بحث تولید مرغ استان کرمان هنوز نتوانسته خوداتکا باشد و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی لازم را برای همکاری با سرمایه‌گذاران در این خصوص دارد.

دماوندی‌نژاد،افزود:مدیر سیمرغ یک چهره ماندگار است و ضرورت دارد قدردان خدمات و زحمات ایشان و امثال ایشان در کشور باشیم.

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛مزرعه شماره ۳ شرکت سیمرغ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در دو فاز به تعداد ۵ سالن و در ۷ و ۸ طبقه با ظرفیت تولید ۴۸۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار خوراکی با تولید حدود۱۰ هزار تن تخم مرغ به صورت کاملا مکانیزه به بهره‌برداری رسیده است.

این مجموعه اشتغالزایی مستقیم ۱۰۰ نفر را فراهم کرده و ارزش فعلی آن ۲۰۰ میلیارد تومان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها