رئیس مجلس شورای اسلامی درنشست مشترک با دولت گفت: شخص رئیس جمهور و اعضای دولت دراین یکصد روز تلاش مجاهدانه و پرتلاشی داشتند.
کد خبر: ۱۳۵۰۶۰۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر قالیباف با بیان اینکه امروز، روز مجلس مصادف با سالگرد شهادت شهید مدرس است و ضمن خیر مقدم به اعضای دولت و برای حضور در مجلس افزود: ترس از خدا بزرگترین خصیصه شهید مدرس بود، این موضوع سبب شد تا در مقابل قلدرمابان آن روز‌های کشور نظیر رضا خان شجاعان بایستد و از حق مردم دفاع کند.

وی در ادامه با اشاره به سفر‌های استانی رئیس جمهور گفت:​ ویژگی مردمی بودن و توجه به سفر‌های استانی از جمله خصیصه‌های این دولت است، هر چند نقد‌هایی هم می‌شود که سفر‌های استانی ممکن است تعهداتی داشته باشد، اما نفس سفر و در بین مردم بودن و درد دل مردم را شنیدن خود یک نعمت بزرگ است که میز‌های کاری، ما را از مردم غافل نکند و دغدغه مردم همه روزه در وجود ما باقی بماند.

رئیس مجلس افزود: انصافا کار دولت در خصوص به کرونا، کاری کارستان بود، باید قدرشناس زحمات دولت باشیم، باید مجلس به خصوص در اعتبارات پشتیبان دولت باشد و این گونه نتایج به جز از حمایت و هماهنگی دولت و مجلس در کنار همدیگر بر نمی‌آید.

قالیباف گفت: مطمئنم رئیس جمهور و دولت در حوزه سیاست خارجی و در حوزه رفع تحریم، با تلاشی که خواهد شد، هم با مذاکره خوب و عزتمندانه و هم با توافق خوب و عادلانه، حق مردم را مطالبه کند و این تحریم ظالمانه از این ملت عزیز و مقاوم ان شاءالله برداشته شود.

وی افزود:​ رابطه دولت و مجلس در این مجلس یازدهم و دولت سیزدهم باید ماندگار و مثال زدنی برای نسل‌های بعد باشد، همکاری ما باید بدون شک همکاری مسئولانه باشد و مجلس همواره حامی دولت و ناظر دلسوز یکایک اعضای دولت است.

رئیس مجلس همچنین گفت: برای حل مشکل مردم مجلس خود را یار و یاور دولت و در راس آن رئیس جمهور محترم می‌داند و ما در روزی که به مناسبت شهادت شهید مدرس در کنار هم جمع شدیم اگر جز دغدغه مردم هر دغدغه دیگری داشته باشیم هم به خود، هم به دین و هم به شهدا و انقلاب خود ظلم کرده ایم.
 
قالیباف افزود:​ مطمئن هستم دولت برای تعیین اولویت‌های واقعی مردم که امروز آن‌ها به سختی با آن در گریبانند، از نظرات کارشناسی نمایندگان استفاده مطلوب را خواهد کرد.

باید تصمیمات سخت و شجاعانه بگیریم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تصمیمات سخت و شجاعانه بگیریم و اگر این کار را نکنیم همه چیز در خدمت به مردم زیر سوال می‌رود.

محمدباقر قالیباف در نشست مشترک مجلس و دولت، با تاکید بر این که ما باید مردم را امین خودمان بدانیم، افزود: از دولت محترم در اجرای قانون، احکام بودجه و در حوزه‌های مهمی مثل بورس، اشتغال، مسکن، جوانی جمعیت و بالا بردن قدرت خرید مردم توقع داریم.

رئیس مجلس تاکید کرد: من و همه همکارانم در کمک به تحقق این خواسته‌های مردم هیچ دریغی نمی‌کنیم و می‌دانیم که این مسئولیت و این تحقق قانون بارش روی دوش هیأت دولت و رئیس جمهور است.

قالیباف با بیان این که صادقانه و محکم پای کار هستیم، اظهار داشت: اگر هماهنگی دولت و مجلس منجر به هم افزایی و کارآمدی برای حل مردم نشود هیچ ارزشی ندارد؛ ما امروز محکوم به این هستیم که کارآمدی دین را در اداره جامعه نشان بدهیم و، چون این بار روی دوش دولت است همراه و یاور دولت هستیم.

وی ادامه داد: ما همیشه در حل مشکلات با هم بحث می‌کنیم، اما برادران و بزرگواران امروز باید بیشتر وقت خودمان را بر این بگذاریم که چگونه رو به جلو حرکت کنیم؛ هر چقدر از گذشته گلایه کنیم (بی فایده است) در جلسات داریم به این فکر می‌کنیم که چه باید کرد از چه بوده، مهمتر است.

رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی گذشته و تحلیل روندی آن گفت: بحث اصلاح ساختار بودجه که مربوط به دیروز و امروز و این مجلس و آن مجلس نیست؛ ساختار بودجه از قبل از انقلاب دچار مشکل بوده و همه دنبال حل آن بودند، اما نتیجه آن شده است که الان می‌بینیم.

قالیباف افزود: مردم و نمایندگان می‌پرسند اینکه هر هفته سران سه قوه کنار هم می‌نشینند و جلسه می‌گذارند چه تصمیم مهمی می‌خواهند بگیرند.

وی ادامه داد: این جلسه مهمترین جلسه در تصمیم گیری برای اداره کشور است، اما من به عنوان یک عضو از آن سه عضو می‌گویم اگر این جمعی که اینجا نشسته ایم کار را دنبال نکنیم ما سه نفر هم که آنجا نشسته ایم نمی‌توانیم کاری کنیم.

رئیس مجلس با تاکید بر این که مردم باید بدانند ما به چه سمتی حرکت می‌کنیم اظهار داشت: ما باید تصمیمات سخت و شجاعانه بگیریم اگر تصمیم نگیریم همه چیز در خدمت به مردم زیر سوال می‌رود.

قالیباف گفت: هر تصمیم عادلانه و عاقلانه ما که حتماً تصمیم انقلابی هم هست هر هزینه‌ای داشته باشد مردم می‌دهند، اما مطمئن هستند که این تصمیم در طراحی و اجرا درست است؛ امروز طرح‌های خوبی در کشور هست، اما در اجرا قربانی شده، آن هم دلیل دارد که جایش اینجا نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها