رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور هشدار داد:

برف و کولاک در جاده‌های کشور /ضرورت استفاده از زنجیر چرخ

اداره کل هواشناسی استان تهران هشدار داد

کاهش دما و بارش باران و برف در پایتخت

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به هشدار هواشناسی تهران نسبت به کاهش دما، بارش باران و برف و وزش باد شدید هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۵۰۳۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از پنج شنبه شب (۱۱ آذرماه) تا صبح یکشنبه ( ۱۴ آذرماه) کاهش دما در نیمه شمالی استان از ۶ تا ۱۹ درجه و در نیمه جنوبی استان تا ۸ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی یخبندان سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات، یخبندان شبانه سطح زمین در نواحی شمالی و بعضی نواحی جنوبی استان، احتمال آسیب رسیدن به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب رسیدن به خودروها و ماشین آلات وجود دارد.

در این شرایط جوی محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل های انرژی توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار آمده است: از ظهر پنج شنبه (۱۱ آذرماه) تا جمعه شب (۱۲ آذرماه) در بعضی ساعات بارش باران و برف، رگبار و رعد و برق و گاهی با مه و کاهش دید در دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی کولاک برف به‌ویژه در نیمه شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایطی لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، احتمال آبگرفتگی موقت بعضی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، مه و کولاک برف در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به احتیاط درتردد درون شهری و جاده ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خودداری از توقف و اتراق درحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در مسافرت های بین شهری توصیه می‌شود.

در پایان این هشدار آمده است: از صبح پنج شنبه ( ۱۱ آذرماه) تا صبح شنبه (۱۳ آذرماه) وزش باد نسبتاَ شدید و گاهی شدید به ویژه در نیمه غربی و جنوبی قابل پیش‌بینی است و احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک توصیه می‌کند.

پس از عبور این سامانه با توسعه پایداری در منطقه، از شنبه شب (۱۳ آذرماه) شرایط انباشت آلاینده‌های جوی و غبار محلی در نواحی پرتردد شهری وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها