" آذربایجان غربی به عنوان بستری مناسب برای سرمایه گذاری، یکی از امن ترین استان های کشور است " این شاید شاه بیت سخنرانی سال های اخیر مسئولان ملی و استانی در شمال غربی ترین استان کشور باشد .
کد خبر: ۱۳۵۰۲۲۳
برای حذف موانع سرمایه گذاری در آذربایجان غربی،مدیرانی جسور و تحول گرا وارد کارزار خواهند شد ؟تعبیری قابل اعتنا، با مصادیق بارز که برای اثباتش دهها دلیل می توان آورد ...  
مدتهاست می توان با قدرت گفت که در این استان مرزی، گره جذب سرمایه گذاری و حمایت از کارآفرینی، مشکلات امنیتی نیست.

به راستی مشکل کار کجاست که جریان دست و پاگیر و مانع تراش بروکراتیک در آذربایجان غربی،  فراتر از آنچه در استان های بزرگ کشور نمود دارد، خودنمایی می کند؟

در دوره های مختلف، فرآیند سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در آذربایجان غربی با مشکلات متعددی مواجه بوده است. پائین بودن میزان سرمایه گذاری دولتی در استان، توجه کمتر به زیرساخت ها در مقایسه با استان های مرکزی و بعضا انتخاب مدیران از نوع محافظه کارش ...

بدون تعارف، یکی از مهمترین  مشکلات توسعه آذربایجان غربی در دو دهه اخیر را می توان انتخاب تعداد معنی داری از مدیران به ویژه مدیران اقتصادی محافظه کار با قدرت ریسک پائین نام برد .

کم نبودند مدیرانی که به جای ارتباط موثر با وزارت خانه ها برای حل مشکلات سرمایه گذاران و کارآفرینان، با علم کردن آئین نامه های دست و پاگیر در بزنگاه های تاثیرگذار از مسئولیتی خطیر شانه خالی کردند، چرا که این رویکرد، ضمانت نامه ای معتبر برای ادامه حیات مدیریتی آنها در سایه ساری آرام و بدون ریسک به شمار رفته است.
رجوع به بایگانی و مرور دستور جلسات متعدد و مسائل مطرح در شورای اداری، شورای توسعه و برنامه ریزی، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و ...  در ادوار مختلف گواهی است بر این ادعا.

آقای استاندار؛ کافی است بی تکلف پای صحبت سرمایه گذاران و کارآفرینان این دیار بنشیند و خوب بشنوید تا بدانید که بر سر نخستین سرمایه گذاری که می خواست تله کابین ارومیه را احداث کند چه آمد؟  آنها که می خواستند پایانه صادرات محصولات کشاورزی را در این استان مهم کشاورزی که اتفاقا با سه کشور، مرز مشترک دارد بنا کنند با چه مشکلاتی مواحه شدند؟ یا طرح کارآفرینی که دو سال دوید تا نخستین شهرک پائین دستی پتروشیمی کشور را در ارومیه احداث کند با چه سرانجامی مواجه شد و ...

اینها فقط نمونه ای از طرح های سرمایه گذاری و کارآفرینی بزرگ در آذربایجان غربی است که به دلیل محافظه کاری و  ریسک پذیرنبودن مدیران اقتصادی استان در جریان مانع تراش و بروکراتیک اداری این دیار به بن بست خورده است.
 
آقای معتمدیان این درد مزمن تر از آن است که برای نسخه پیچی به سوابق 4 یا 8 سال گذشته رجوع کنید.
اینجا کافی است از بسیاری از مدیران، به ویژه مدیران مرتبط با حوزه سرمایه گذاری و کارآفرینی تنها یک درصد احتیاط طلب کنید تا 100 درصد تقدیم حضورتان کنند، این را تجربه نشان داده است ! و البته مرور شاخص های توسعه و برخوردادری آذربایجان غربی با رتبه های قابل تاملش ...

خلاصه کلام، جریان سرمایه گذاری در آذربایجان غربی بر خلاف تمام ظرفیت های توسعه، در هزارتوی پرپیچ و خم اداری درگیر است و برای شکستن دیوار بلند بد ترکیبش، انتخاب مدیران جسور، شجاع و تحول گرا ضرورتی اجتناب ناپذیر است .

انتخاب مدیرانی که مفهوم واقعی و نتایج مثبت شعار " تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها " را با جان و دل دریافت کرده اند و تحقق آن را بر مصلحت اندیشی محافظه کارانه برای حفظ میز ریاست ترجیح می دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها