بررسی دیدار مهم در هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا

ژاوی و اولین دستاورد در بارسا

منچستر یونایتد و بارسلونا برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان، به پیروزی در بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان نیاز دارند.
منچستر یونایتد و بارسلونا برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان، به پیروزی در بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان نیاز دارند.
کد خبر: ۱۳۴۹۱۹۳

به گزارش جام جم آنلاین،اولین بازی ژاوی روی نیمکت بارسلونا با هر زودر و زحمتی که بود به خیر گذشت. اگرچه رسانه‌های مادریدی گفتند این تیم با دزدی، سه امتیاز بازی مقابل اسپانیول را به دست آورد اما همین پیروزی باعث شد تا بارسا با روحیه بهتری وارد بازی‌های حساس لیگ قهرمانان اروپا بشود. در روزهایی که حضور رونالد کومان روی نیمکت این تیم به شماره افتاده بود، برخی رسانه‌های می‌گفتند شرط مدیران بارسا برای بقای این مربی صعود بارسا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان است.

حالا کومان از بارسا اخراج شده و ژاوی در دومین بازی‌اش روی نیمکت بارسا باید یک بازی مرگ و زندگی مقابل بنفیکا انجام دهد. بارسا با کومان بعد از چهار بازی فقط 6 امتیاز به دست آورده که آن هم به واسطه دو برد مقابل دیناموکیف رده چهارمی بوده است. خیلی از هواداران بارسا می‌دانند که ژاوی اگر بتواند با همین تیم و بازیکنان به مرحله بعدی برود، موفقیت بزرگی به دست آورده است. ژاوی هم خودش خوب می‌داند کا با توجه به بازی آخرش در مرحله گروهی مقابل بایرن مونیخ، تنها فرصتش برای صعود همین بازی برابر بنفیکا در نیوکمپ است. این دو تیم تاکنون 8 بار در بازی‌های اروپایی مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم بارسا سه پیروزی و سهم تیم پرتغالی دو برد بوده است.

کار سخت منچستر در اسپانیا

یکی از گروه‌های جالب در لیگ قهرمانان امسال، گروه F است زیرا حالا و پس از گذشت چهار هفته تمامی چهار تیم هنوز شانس صعود به مرحله حذفی را دارند و رقابت بر سر تیم سوم و رسیدن به لیگ اروپا هم داغ است. در کنار این حساسیت، منچستری‌ این روزها سخت‌ترین دوران چند ساله گذشته‌اش را سپری می‌کند. این تیم امشب و بعد از دو روز از اخراج اوله گونار سولسشر در حالی به مصاف ویارئال می‌رود که هر دو تیم با 7 امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند.

در بازی رفت گلزنی کریس رونالدو باعث پیروزی شیاطین سرخ شد، اما حالا هواداران این تیم می‌دانند که پیروزی در اسپانیا و مقابل تیم اونای امری چه کار سخت و دشواری است. فعلا مایکل کریک به صورت موقت روی نیمکت این تیم می‌نشیند تا تکلیف تعیین سرمربی مشخص شود. ویارئال در حالی به مصاف منچستر می‌رود که در سه بازی بلی‌اش در لالیگا و لیگ قهرمانان به پیروزی رسیده بود. اما در طرف مقابل، منچستر در 7 بازی قبلی‌اش در لیگ برتر انگلیس، پنج بازی را با باخت پشت سر گذاشته بود. این  دو تیم تاکنون پنج بار با هم بازی کرده‌اند که 4 بازی مساوی شده و آن یک بازی را هم منچستر برده است.

تلاش سردار برای لیگ اروپا

در بازی‌های امشب گروه H، یکی از زیباترین بازی‌ها بین چلسی و یوونتوس برگزار می‌شود. یووه که صعودی به مرحله بعد قطعی شده و چلسی هم برای صعود فقط به یک امتیاز نیاز دارد. با احتساب این موضوع، تمام تلاش تیم زنیت قطعی کردن صعود‌شان به لیگ اروپا است. زنیت اگر امشب بتواند در خانه مالکو به پیروزی برسد، صعودش به لیگ اروپا را طقعی می‌کند. تنها حالت عجیب این است که چلسی در دو بازی باقی مانده‌اش شکست بخورد و زنیت هم در هر دو بازی‌اش برنده شود تا تیم روسی به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله بعدی لیگ قهرمانان برود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها