نزدیک به 20 سال پیش بود که رئیس وقت کنفدراسیون فوتبال آسیا در اجلاس فیفا در اعتراض به عدم افزایش سهمیه های قاره آسیا برای حضور در جام جهانی این اجلاس را به حالت قهر ترک کرد. 20 سال گذشته و هنوز سهمیه قاره آسیا به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نکرده است.
کد خبر: ۱۳۴۷۰۲۰

به گزارش جام جم آنلاین ، به غیر از قطر که میزبان جام جهانی است و در این رقابت ها حضور دارد 1+4 سهمیه برای قاره آسیا در نظر گرفته شده است.

آن یک سهمیه باقی مانده هم باید به نمایندگان قدرتمند آمریکای مرکزی و یا شمالی مسابقه بدهد که نتیجه آن از همین اکنون مشخص است.

به هر حال قطر نخستین تیمی از آسیاست که در جام جهانی 2022 جایگاهش رزرو شده است.

از سویی دیگر سومین دور از مجموع چهار مرحله مقدماتی در آسیا تا پایان مارس ۲۰۲۲ برگزار می شود.

در دور سوم ۱۲ تیم در دو گروه شرکت کرده‌اند و تکلیف صعود و یا عدم صعود برخی از تیم ها کاملا مشخص است.

با دو گروه روبرو هستیم.

در گروه اول یا همان گروه A تیم های ایران، کره جنوبی، لبنان، امارات، عراق و سوریه قرار گرفته اند. در این گروه ایران و کره جنوبی به ترتیب با 10 و 8 امتیاز صدرنشین هستند.

گروه B رقابت ها نیز متشکل از تیم های عربستان، استرالیا، عمان، ژاپن، چین و ویتنام است. در این گروه نیز تیم های عربستان و استرالیا با 12 و 9 امتیاز قرار گرفته اند.

به هر حال با توجه به شرایط گروه A صعود دو تیم ایران و کره جنوبی بسیار متحمل است. در گروه B نیز تیم های عربستان و استرالیا بیشترین شانس را برای صعود دارند.

نکته بسیار جالب در این گروه چهارمی تیم ملی فوتبال ژاپن است. یکی از قدرت های برتر فوتبال آسیا ممکن است حتی به پلی آف هم نرسد و این یکی از عجیب ترین اتفاقات فوتبال آسیا در سال های اخیر خواهد بود.

تیم‌های سوم دو گروه که در حال حاضر لبنان و عمان هستند، امکان بیشتری برای حضور در بازی پلی آف مقابل نماینده آمریکای شمالی و مرکزی دارند.

به این ترتیب چهار تیم صعود کرده از گروه های A و B به همراه قطر میزبان و البته تیمی که در پلی آف به مصاف نمایندگان قاره آمریکا می رود نمایندگان آسیا در جام جهانی خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها