دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

لبنان و ایران در جوار مدیترانه (+عکس)

تیم ملی فوتبال لبنان در ورزشگاه صیدا که در جوار دریای مدیترانه واقع شده‌است، از تیم ملی ایران پذیرایی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۴۶۹۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران فردا (پنجشنبه) در چارچوب هفته پنجم دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید به مصاف میزبان خود لبنان برود.

این دیدار در ورزشگاه صیدا برگزار می‌شود. ورزشگاهی چند منظوره و ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفری در شهر صیدا که ششمین شهر بزرگ کشور لبنان محسوب می‌شود. این شهر با بیروت، پایتخت لبنان ۴۰ کیلومتر فاصله‌ دارد.

این ورزشگاه در سال ۱۹۹۹ و برای برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیای ۲۰۰۰ در لبنان ساخته شد و در حال حاضر میزبان بازی‌های ملی است.

تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۰۰ دیدار سوم خود در دور گروهی مقابل عراق را در این ورزشگاه برگزار کرد و با تک گل علی دایی پیروز شد.

از جذابیت‌های این استادیوم همسایگی با دریای مدیترانه است که زیبایی‌های آن را دوچندان کرده است. ملی‌پوشان ایران در شرایطی به مصاف میزبان خود می‌روند که با توجه به بدون تماشاگر بودن مسابقه امکان شنیدن صدای امواج مدیترانه را دارند.

هر پنج میزبانی قبلی لبنان از ایران در تاریخ رویارویی‌های پیشین دو تیم در شهر بیروت بوده و این اولین بازی دو تیم در شهری به غیر از پایتخت لبنان است. در پنج بازی قبلی سه برد، یک تساوی و یک باخت برای ایران به دست آمده است.

لبنانی‌ها اولین میزبانی خود در این دور از مسابقات را خواهند داشت و تمام چهار بازی قبلی را میهمان بوده‌اند. این تیم قرار است بعد از حدود دو سال در خانه به مصاف رقبای خود برود و جالب است که ورزشگاه صیدا هم پس از حدود پنج سال قرار است وظیفه میزبانی را داشته باشد. آخرین جدال لبنان در این ورزشگاه به سال ۲۰۱۶ و انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ بر می‌گردد که مقابل میانمار تن به تساوی یک بر یک دادند.

فردا بازی به وقت لبنان از ساعت ۱۴(۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران) استارت می‌خورد و دمای هوا در این زمان حدود ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و آفتابی است. باد هم با سرعتی در حدود ۱۱ کیلومتر خواهد وزید و این یعنی جدال تیم‌های ملی لبنان و ایران را در هوایی مساعد خواهیم دید.

باید دید جدال با ایران در این شهر تاریخی و در این ورزشگاه جذاب که البته کیفیت چمنش چندان مطلوب نیست به کجا منتج خواهد شد.

 

لبنان و ایران در جوار مدیترانه (+عکس)

لبنان و ایران در جوار مدیترانه (+عکس)

لبنان و ایران در جوار مدیترانه (+عکس)

 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها