امام جمعه مهریزگفت : سرانه مطالعه در کشور ما کاهش چشمگیری یافته و همه باید تلاش کنیم کتاب را به جایگاه واقعی‌اش برگردانیم.
کد خبر: ۱۳۴۶۶۵۴

به گزارش خبرنگار جام جم انلاین یزد، حجت‌الاسلام محی‌الدینی، در آیین گرامیداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار درشهرستان مهریزاظهارداشت : بنا به فرموده حضرت امیرالمؤمنین(ع)، کتاب بهترین سخنگو، رفیق و همنشین برای انسان است.

وی افزود: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما کاهش چشمگیری یافته است و همه باید تلاش کنیم کتاب را به جایگاه واقعی‌اش برگردانیم.

امام جمعه مهریز با انتقاد از اتلاف وقت‌های زیادی که در زندگی تک‌تک افراد جامعه وجود دارد، تصریح کرد: به دلایل مختلف که امروزه یکی از رایج‌ترین آنها، وقت‌ گذراندن بیش از حد در فضای مجازی است، خیلی از وقف ما بیهوده تلف می‌شود و باعث می‌شود فرصت مطالعه را از دست بدهیم.

محی‌الدینی تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب که خود اهل مطالعه هستند، همواره تأکید دارند هیچ چیز جای کتاب را پر نمی‌کند، لذا با وجود رشد فزاینده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در روزگار امروز، همچنان کتاب جایگاه اصلی و مهم خود را دارد و باید این جایگاه تقویت شود.

اسلام، دینی است که بر دانش، بینش و ردّجهالت بنا شده است

 فرماندار مهریز هم در این مراسم با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر خواندن و یادگیری، گفت: اسلام، دینی است که بر دانش، بینش و ردّجهالت بنا شده است.

رضا زارع‌زاده، افزود: راهکار رسیدن به توانایی، طی کردن مرحله دانایی است و یکی از راه‌های رسیدن به دانایی و افزایش دانش و بینش، کتابخوانی و رجوع به منابع مکتوب است.

فرماندار مهریز ابراز امیدواری کرد، روزی را شاهد باشیم که خرید کتاب در سبد هزینه‌های زندگی مردم قرار گیرد و فرهنگ و علم جای خودش را در میان مردم و مسئولان پیدا کند و کتاب و مطالعه از غربت درآید.

کتابخانه‌های مهریز به پاتوق فرهنگی هنری تبدیل شده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیزدر این مراسم با تشکر از فرماندار مهریز به دلیل عنایت ویژه به حوزه کتابخوانی و ارتقای بودجه تملک و دارایی کتابخانه‌های شهرستان، ابراز امیدواری کرد این امر باعث شود اتفاقات بهتری در حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان رقم بخورد.

رقیه دوست فاطمی‌ها افزود: انجمن شهرستان مهریز در دو سال گذشته به عنوان انجمن برتر ملی و استانی انتخاب شده است که نشان از کیفیت و اثربخشی تصمیمات این انجمن است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های شهرستان تصریح کرد: خرسندیم که کتابخانه‌های مهریز تبدیل به پاتوق فرهنگی هنری برای حضور اقشار مختلف هنری شده است.

اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی، رونمایی از کتاب «حمید و سخنگو» نوشته محمد مروج از نویسندگان بومی، اجرای نمایشنامه‌خوانی و شعرخوانی یکی از شاعران محلی از دیگر برنامه‌های آیین گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مهریز بود.

در حاشیه برگزاری این مراسم همچنین کارگاه آموزشی تصویرسازی کتاب کودک ویژه کتابداران شهرستان مهریز با تدریس محمدرضا غنیمت، از اساتید هنری شهرستان برگزار شد.

گفتنی است، بیست و نهمین دوره هفته کتاب با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» از 22 آبان‌ماه آغاز می‌شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها