حمید بهرامی در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد ؛

هم افزایی و چابک سازی با ادغام بخش های خبری / مشکل کمبود تولید محتوا حل شد

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر لزوم توجه ویژه به تحولات پرشتاب فضای مجازی تاکید کرد و مدیریت و ممانعت از انتشار اخبار جعلی و فیک‌نیوزها را به‌عنوان یکی از کار ویژه‌های اصلی اداره کل رسانه‌های داخلی دانست.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر لزوم توجه ویژه به تحولات پرشتاب فضای مجازی تاکید کرد و مدیریت و ممانعت از انتشار اخبار جعلی و فیک‌نیوزها را به‌عنوان یکی از کار ویژه‌های اصلی اداره کل رسانه‌های داخلی دانست.
کد خبر: ۱۳۴۵۳۳۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین تکریم و معارفه مدیران کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مدیران و کارکنان این معاونت در محل سالن جلسات معاونت مطبوعاتی برگزار شد.

ممانعت از انتشار اخبار جعلی؛ کار ویژه و اصلی اداره‌کل رسانه‌های داخلی

فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حساسیت و پیچیدگی‌های ذاتی مسوولیت در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، احسان الله حجتی را فردی توان مند و با مسوولیت‌پذیری بالا در انجام وظایف خود توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی همیشه با طیف وسیعی از مشکلات پیچیده‌ای در حوزه رسانه مواجه بوده و حجم بالایی از تصمیمات مهم معاونت مطبوعاتی در این اداره کل اتخاذ می‌شود، تصدی آن همواره به افرادی سپرده شده که به دقت و سلامت کاری شهره بوده‌اند.

ممانعت از انتشار اخبار جعلی؛ کار ویژه و اصلی اداره‌کل رسانه‌های داخلی

وی ضمن اشاره به برخی مشکلات اداره کل رسانه‌های داخلی در موضوع تامین کاغذ مطبوعات، اعطای یارانه‌های حمایتی، توزیع آگهی‌های دولتی، به ضرورت اصلاح ساختاری و لزوم توجه ویژه به فضای مجازی در ساختار جدید این اداره کل اشاره کرد و افزود: از این جهت پیشنهاد تصدی این اداره کل به ایمان شمسایی داده شد؛ او فردی آگاه و دارای تجربه کافی در سطوح مختلف فعالیت‌های رسانه‌ای است.

مهدی‌پور بر لزوم توجه ویژه به تحولات پرشتاب فضای مجازی تاکید کرد و مدیریت و ممانعت از انتشار اخبار جعلی و فیک‌نیوزها را به‌عنوان یکی از کارهای ویژه‌ و اصلی اداره کل رسانه‌های داخلی دانست.

معاون مطبوعاتی، شمسایی را از روزنامه‌نگاران متخصص و با تجربه کشور دانست و ضمن اشاره به سابقه فعالیت‌های او در سطوح مختلف رسانه‌ای، اظهار داشت: طی چند روزی که از انتصاب شمسایی به این سمت گذشته است با بازخورد خوبی از سوی اصحاب فرهنگ و رسانه مواجه بودیم.

مهدی‌پور، اصلاح شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های داخلی همچنین پیوست‌های مرتبط با مصوبات هیأت دولت را از کار ویژه‌های اصلی این اداره کل در آینده عنوان کرد و ادامه داد: موضوع تولید محتوا و شبکه‌سازی که در چند سال گذشته به مسوولیت‌های این معاونت اضافه شده و حجم بالایی از نیازمندی‌ها را در حوزه اطلاع‌رسانی ایجاد کرده است از جمله اولویت‌های این معاونت خواهد بود.

وی ضمن اشاره به ضرورت شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های صورت گرفته در گذشته همچون نبود آمار دقیقی از خبرنگاران، بر استقرار یک نظام منسجم پایش برای تعیین هویت فعالان رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: آمایش رسانه‌ای موضوع مهم دیگری است که ما را در ریل‌گذاری‌ها و ارائه خدمات مطلوب‌تر به اصحاب رسانه یاری می‌کند.

در ادامه این مراسم، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از معاون مطبوعاتی و آرزوی توفیق برای مدیر کل پیشین، گفت: با وجود همه مسائل اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و مشکلاتی که شیوع کرونا بر حوزه رسانه وارد کرد اما فضای رسانه‌ای کشور در دوره مسوولیت حجتی از آرامش خوبی برخوردار بود.

ممانعت از انتشار اخبار جعلی؛ کار ویژه و اصلی اداره‌کل رسانه‌های داخلی

شمسایی از اهتمام خود برای انجام هرچه مطلوب‌تر وظایف و مسوولیت‌های خود خبر داد و افزود: از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های همکاران در پیشبرد امور استفاده خواهم کرد.

علیرضا ملکیان، مشاور امور پژوهشی و برنامه‌ریزی رسانه‌ای این معاونت نیز حجتی را از مدیران خوشنام و فعال حوزه فرهنگی خواند و بیان کرد: حجتی از جمله مدیران خوش‌فکر و مسوولیت‌پذیر این معاونت بود که امیدواریم در دیگر عرصه‌ها موفق باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها