در نشست مدیران کل صدا و سیما و بنادر و دریانوردی استان بوشهر مطرح شد؛

ارائه طرح پیشنهاد ساخت اولین استودیو تلویزیونی روی آب در کرانه خلیج فارس

سیاوش ارجمندزاده-مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت؛

تردد کشتی های 50هزارتنی،گام نخست توسعه بندر بوشهر

استان بوشهر ۱۱ بندر تجاری دارد که بزرگترین آن بندر بوشهر با ظرفیت هشت میلیون تن تخلیه و بارگیری است.افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر برای ایجاد شرایط تردد کشتی‌های ۵۰ هزارتنی در اولویت طرح‌های توسعه‌ این بندر است
کد خبر: ۱۳۴۴۸۶۷

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر؛ استان بوشهر ۱۱ بندر تجاری دارد که بزرگترین آن بندر بوشهر با ظرفیت هشت میلیون تن تخلیه و بارگیری است.افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر برای ایجاد شرایط تردد کشتی‌های ۵۰ هزارتنی در اولویت طرح‌های توسعه‌ این بندر است.

در فاز نخست، توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین تدارک دیده شده و یک برنامه پنج ساله توسعه بندر بوشهر تا سال ۱۴۰۵ مشخص شده که براساس این مطالعه برنامه‌‏ها یکی پس از دیگری اجرایی خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین برنامه های برای بندر بوشهر توسعه دریایی است که مقرر شد با افزایش عمق کانال تا ۱۳.۵ متر زمینه برای تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بوشهر فراهم شود.

در شرایط کنونی در بندر بوشهر تنها امکان تردد کشتی‎‌های ۳۰ هزارتنی است که با اجرای طرح توسعه علاوه بر فراهم شدن شرایط برای تردد کشتی‎‌های ۵۰ هزار تنی،  مساحت محوطه‎‌های ترمینال‌های کانتینری، صادرات مواد معدنی و نفتی افزایش پیدا می‌‏کند.

طرح توسعه بنادر تابعه بوشهر نیز در قالب ۱۵ سال و سه برنامه پنج ساله (از سال ۱۴۰۰) به تصویب رسیده است.

در قالب طرح توسعه با افزایش ظرفیت بنادر زمینه برای رونق روزافزون تجارت آنها فراهم شود که نتیجه آن افزایش اشتغال و رونق کسب  و کار حوزه دریانوردی در استان بوشهر است.

در این ارتباط با یک گام رو به توسعه بیشتر تلاش می‏‌شود تا شناورهای سنتی بتدریج جای خود را به شناورهای فلزی داده و بنادر تابعه در این استان بتوانند بخوبی در عرصه تجارت بین المللی فعالیت داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها