کشاورزان از ادامه کشت بی رویه پیاز جداً خودداری کنند
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان هشدارداد:

کشاورزان از ادامه کشت بی رویه پیاز جداً خودداری کنند

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان اعلام کرد:

ضرورت تولید محصول سالم با تغذیه متعادل

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت:با توجه به اهمیت تولید محصولات سالم،تغذیه متعادل با مواد کودی استاندارد ضروری است.
کد خبر: ۱۳۴۴۷۱۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛فرامرز رستگاری،عنوان کرد:با عنایت به ماهیت تازه خوری عمده محصولات تولیدی اعم از زراعی و باغی در جنوب کرمان،تغذیه متعادل با مواد کودی استاندارد ضرورتی اجتناب‌ناپذیر می‌باشد.

وی اظهارداشت:با آغاز فصل زراعی و افزایش تنوع مواد کودی قابل عرضه توسط نمایندگی‌ها و فروشگاههای لوازم کشاورزی و با توجه به افزایش میزان جعل وکلاهبرداری توسط برخی افراد سودجو،کشاورزان مواد کودی مورد نیاز را از فروشگاه های معتبر و حتی المقدور با فاکتور فروش تأمین نمایند.

وی افزود:هرگونه مواد کودی فاقد گواهی ثبت مؤسسه تحقیقات خاک و آب غیر استاندارد و قاچاق محسوب می گردد لذا لازم است از خرید آن خودداری نمایید.

رستگاری،تاکید کرد:کشاورزان از مصرف مواد کودی مایع فاقد گواهی ثبت مواد کودی تحت عنوان هیومیک اسید ها جداً خودداری گردد.

وی اعلام کرد:برابر نتایج و گزارشات متعدد مؤسسه تحقیقات خاک و آب، کود فسفات آمونیوم رازی به دلیل جعل و کلاهبرداری و غیرمجاز بودن،خرید و مصرف آن فقط از نماینده مجاز پتروشیمی با ارائه مجوز آزمایشگاهی توصیه می شود و در غیر این صورت مصرف کود بازار توصیه نمی گردد.

مدیر زراعت سازمان تاکید کرد:برابر گزارش مؤسسه تحقیقات خاک و آب مواد کودی میرا کل پلاس(〖 miracle plus〗^+) تولید شرکت کیمیا پارسیس و کود پتاسیم جامد گرانوله به شماره ثبت 92801 تولیدی شرکت زاگرس کود آناهیتا،جعلی،غیر استاندارد و مشمول کالای قاچاق می باشد،لذا کشاورزان ضمن خودداری از خرید،در جهت جمع آوری و معرفی سودجویان به مقامات قضایی همکاری لازم را داشته باشند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها