امیرحسین زارع: کاش در قهرمانی جهان استیوسون بود

رهبری خوب جواب آمریکایی‌ها را دادند

گیبل استیوسون کشتی‌گیر سنگین وزن آمریکایی در المپیک موفق شد مدال طلا به دست بیاورد. او در فینال در دیداری دراماتیک پتریاشویلی گرجی را شکست. در آن رقابت‌ها امیرحسین زارع سوم شد. کمی بعد از المپیک استیوسون اعلام کرد کشتی را کنار می‌گذارد و وارد عرصه کشتی کچ خواهد شد. حتی قراردادش را هم امضا کرد.
کد خبر: ۱۳۴۳۹۵۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، وقتی امیرحسین زارع در رقابت‌های جهانی تاجگذاری کرد و به عنوان قهرمانی رسید، استیوسون زیر پست اتحادیه جهانی برای کشتی‌گیر نابغه ایرانی کری خواند و گفت: «فقط او را بیاورید.»امیرحسین اما پاسخ روشنی برای گیبل دارد.


 نظرت درباره کری‌خوانی او چه بود؟
بعد از قهرمانی من در المپیک او کامنت گذاشت. آمریکایی‌ها این چیزها را دوست دارند. اهل کری‌خواندن و حرف زدن هستند. من هم مشکلی ندارم که با او رودررو شوم. مقام معظم رهبری بهترین جواب به آمریکایی‌ها دادند  این‌که آمریکایی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.


 دوست داشتی در رقابت‌های جهانی هم حاضر بود؟
بله، ای کاش در مسابقات جهانی حاضر بود. اگر او را می‌بردم و نفر اول دنیا می‌شدم برایم شیرین‌تر بود.


 در رقابت‌های المپیک هم دوست داشتی با او رودررو شوی؟
بله. اما متاسفانه آنجا این اتفاق نیفتاد. من در نیمه نهایی با پتریاشویلی رقابت کردم. آنجا هم چوب بی‌تجربگی خودم را خوردم. وقت اول را از او بردم ولی در وقت دوم متاسفانه به این کشتی‌گیر باختم. در واقع میدان را از من گرفت. هر چه تلاش کردم تا او را شکست دهم نشد. در مسابقات جهانی چون با‌تجربه‌تر شده بودم، می‌دانستم چکار کنم. هدفم این بود پتریاشویلی را خسته کنم و امتیاز بگیرم. خدا را شکر این اتفاق افتاد و توانستم او را شکست دهم. دوست داشتم در المپیک با استیوسون بازی می‌کردم که قسمت نشد.


 حالا قرار است او با رقابت کنی؟
بله. فدراسیون کشتی ایران و آمریکا به توافق رسیده‌اند در بهمن ماه دیدار دوستانه‌ای داشته باشیم. اینطور که متوجه شده‌ام استیوسون هم برای این مسابقه دوستانه می‌آید و با هم رقابت می‌کنیم.


 یعنی به دنیای کشتی برمی‌گردد؟
نه. چون این رقابت دوستانه است مشکلی برای حضور استیوسون وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها