رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه؛

۱۰ روستای پاوه که دلِ گردشگران را برده‌اند!

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان؛

بازدید ارزیاب یونسکو از کاروانسرای بیستون

جبار گوهری ، بااشاره به بازدید ارزیاب یونسکو از کاروانسرای بیستون کرمانشاه، اظهارکرد: قرار است این کاروانسرا در قالب پرونده “کاروانسراهای ایرانی” به ثبت جهانی برسد.
کد خبر: ۱۳۴۳۳۷۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به نقل از ایسنا، وی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی از حدود چندسال پیش تلاش هایی را در این راستا انجام داده که زنجیره کاروانسراهای ایرانی را به ثبت جهانی برساند که از استان کرمانشاه نیز کاروانسرای بیستون در این لیست قرار دارد.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: باتوجه به اینکه در این پرونده حدود ۵۶ کاروانسرا از ۲۴ استان کشور قرار گرفته اند، ارزیاب یونسکو از حدود ۱۰ روز پیش به ایران سفر کرده تا بازدید و ارزیابی از این کاروانسراها داشته باشد.

وی گفت: در این راستا، شب گذشته(۲۷ مهر) ارزیاب یونسکو در ادامه برنامه بازدید خود از کاروانسراهای ایران، وارد کرمانشاه شد تا بازدیدی هم از کاروانسرای بیستون داشته باشد.

گوهری ادامه داد: ارزیاب یونسکو پس از بازدید شب گذشته خود در هتل کاروانسرای بیستون اقامت پیدا کرد و صبح امروز(چهارشنبه) نیز برنامه بازدید خود را ادامه داد.

وی نظر ارزیاب یونسکو را در بازدید از کاروانسرای بیستون مثبت خواند و گفت: خوشبختانه با در نظر گرفتن شرایط کلی بنا و جایگاه آن، ارزیاب یونسکو نظر مثبتی داشت و تنها نسبت به برخی تاسیسات داخل بنا مانند روشنایی های آن ایراداتی گرفت که آنها را رفع خواهیم کرد.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه یادآورشد: باتوجه به اهمیت و جایگاه محوطه تاریخی تاق بستان از ارزیاب یونسکو خواستیم تا بازدیدی هم از تاق بستان داشته باشد تا یک آمادگی ذهنی را نسبت به این مجموعه پیدا کند.

وی با تاکید براینکه میراث فرهنگی استان بدنبال ثبت جهانی کردن محوطه تاریخی تاق بستان است، گفت: در این برنامه می خواهیم یک معرفی از تاق بستان داشته باشیم تا در آینده مسیر هموارتری را برای ثبت جهانی شدن آن در پیش داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها