مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، هیچ نقشه دومی درخصوص ایران و توافق هسته‌ای نمی‌تواند طرح خوبی باشد.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۴۱
به گزارش جام جم آنلاین؛ «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری اعلام کرد اگر دیپلماسی با ایران در مورد برجام شکست بخورد، اتحادیه اروپا به نقشه دوم فکر نمی‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: زمان به ایران فشار وارد می‌کند تا به مذاکرات باز گردد و دولت جدید ایران زمان کافی برای بررسی مدارک و تشکیل یک تیم جدید داشته است.

جوزپ بورل مدعی شد تهران نه تنها زمانی را برای مذاکرات غیر مستقیم خود با آمریکا مشخص نکرده است بلکه این کشور حتی به یک چارچوب زمانی برای مذاکرات اولیه در بروکسل پایبند نبوده است.

وی در این خصوص گفت: من آماده پذیرش آن‌ها در بروکسل هستم. اما ما باید در مورد این مساله صبور باشیم، زیرا نمی‌توانیم شکست بخوریم.

این روز‌ها در آستانه از سرگیری دور جدید مذاکرات وین، آمریکا، اروپا و منطقه شاهد رفت و آمد‌های بسیار دیپلمات‌ها و سیاستمدارانی است که از طریق دیپلماسی پیدا و پنهان در تلاش برای تاثیر گذاری در این مسیر هستند.

از یک سو برخی سیاستمداران همچون جوزپ بورل و انریکه مورا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونش، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و مقامات روسی در تلاش و رایزنی میان تهران و غرب به ویژه واشنگتن هستند تا هر چه سریعتر دور دیگری از مذاکرات وین برگزار و از تنش‌ها میان طرفین کاسته شود و در سوی دیگر حامیان تنش زایی در منطقه و جهان با سفر‌های مختلف در تقلا برای تحقق رویا‌های پوشالی خود هستند.

در این میان، رژیم صهیونیستی و سرمداران و حامیانش با طرح‌ها و نقشه‌های انحرافی خود در تقلا هستند دولتمردان دموکرات کاخ سفید را برای اتخاذ موضعی سخت‌تر و آماده شدن برای آنچه صهیونیست‌ها "نقشه و برنامه B " می‌خوانند، تحت فشار قرار دهند.

سخنگوی کاخ سفید یک روز پس از فضاسازی‌های وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران و در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات وین اعلام کرد که تمرکز واشنگتن بر مسیر دیپلماسی با ایران است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها