رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مطرح کرد

شرط صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در ارتباط با شرط صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان و دیگر مسائل رانندگی با وسایل نقلیه، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۳۳
به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمد حسین حمیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نیروی انتظامی برای بانوان گواهینامه موتورسیکلت صادر نمی‌کند، اظهار کرد: برای ما زن و مرد فرقی نمی‌کند، ما طبق قانون رفتار می‌کنین و سلیقه شخصی را در کار دخیل نمی‌کنیم.

وی افزود: برخی سلیقه شأن است، سلیقه خیلی‌ها این است که گواهینامه ندهند در سوی دیگر سلیقه خیلی‌ها هم اینگونه است که می‌گویند گواهینامه بدهید. ما می‌گوئیم هر چیز که قانون تکلیف کرد اجرا می‌کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر قانون این اجازه را به ما نداده است که بتوانیم برای بانوان گواهینامه صادر کنیم. هر وقت ضرورت ایجاب کرد که برای بانوان گواهینامه صادر شود و این موضوع از سوی جامعه نخبگانی ما به مجلس رفت و در قالب قانون مورد تصویب قرار گرفت و این قانون از سوی دستگاه‌های ذی ربط مورد تأیید قرار گرفت ما اقدام به صدور گواهینامه خواهیم کرد.

سردار حمیدی ادامه داد: پلیس به صورت شفاف اعلام کرده و موضوعات مرتبط با آن را هم هیچ گونه کتمانی هم نکرده است. ما می‌گوئیم هر چه قانون می‌گوید. یک گروهی می‌گویند گواهینامه به بچه‌ها هم بدهید. چه ۱۸ سال، حتی ۱۵ سال هم می‌شود گواهینامه داد. می‌گویند بچه من خیلی می فهمد و ما هم می‌گوئیم برو قانون آن را درست کن.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: خیلی‌ها هم هستند ممکن است سن شأن خیلی بالاتر باشد و ما تشخیص می‌دهیم این فرد نمی‌تواند گواهینامه بگیرد ولی قانون هست و باید به آن گواهینامه داد و به آن می‌گوئیم برو دوره‌ات را بگذران و گواهینامه بدهیم.

وی افزود: پس ما سلیقه‌ای نمی‌توانیم رفتار کنیم. برای پلیس اعمال محدودیت شبانه، اعمال طرح ترافیک، تصادفات، اعمال قانون و هر چیزی که مستند به قانون است یک اصل محسوب شده و یک نقشه راه است.

رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی هم گواهینامه می‌خواهد

سردار حمیدی در پاسخ به این سوال که موضوع حذف گواهینامه برای دارندگان موتورهای تمام برقی به کجا رسیده است گفت: در حال حاضر همه کسانی که وسیله نقلیه شان از حالت دوچرخه در می‌آید و تبدیل می‌شود به یک قدرت محرکه چه برقی و چه بنزینی باید برای راندن آن وسیله نقلیه گواهینامه بگیرد و این موضوع ربطی هم به حجم موتور وسیله نقلیه آنها ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: لذا اگر ما بخواهیم در این حوزه اظهارنظر کنیم راهور ناجا مجموعه فنی و مهندسی دارد و این مجموعه فنی در خصوص این قضیه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و مبنا را به صورت فراگیر اعلام خواهد کرد.

وی افزود: اینکه بگوییم قانون برای من که یک شهروند در شهر تهرانم باید با سایر افراد ساکن در یک شهر دیگر متفاوت باشد منطقی نیست. ما موضوعات را منعکس می‌کنیم به دوستان و آنجا هم کل کشور را جمع بندی می‌کنند و پس از بررسی‌های لازم موضوع را اعلام می‌کنند.
 
منبع: مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها