رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مطرح کرد

شرط صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان

رئیس پلیس کشور در پاسخ به این سؤال که آیا به پلیس برای تأیید خودرو‌ها فشار وارد شد، گفت: خودروساز‌ها نتوانستند بر ما غالب شوند حتماً ما قوی‌تر برخورد کردیم، اما برخی از مسئولان در زمان گذشته ورود پیدا کرده و نمی‌گذاشتند ما راه را تا آخر کامل طی کنیم.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۵۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم؛ سردار حسین اشتری در برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که چرا پلیس خودرو‌های ناایمن را شماره‌گذاری می‌کند، اظهار کرد: ما به تمام خودروساز‌ها اعلام کردیم که حداق‌ها را باید داشته باشند و استاندارد‌های لازم را رعایت کنند، در سال‌های گذشته نیز برخی خودرو‌ها را مدتی پلاک نکردیم تا به طور مثال ترمز و ایمنی‌شان را اصلاح کردند.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به این سؤال که آیا بعضاً با خودروساز‌ها مسامحه نیز شد، افزود: این موضوع را رد نمی‌کنم، اما پلیس در قبال سهم خودش، محکم و قاطع پای کار آمد، بالاخره سازمان‌های دیگر نیز سهم دیگر و ورود می‌کنند؛ تمام تصمیمات دست پلیس نیست، اما انصافاً پلیس در این رابطه نمره خوب می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه پلیس در بحث سلامت مردم، امنیت راه‌ها و ایمن سازی خودروها، نقش خوبی داشته است، گفت: در این رابطه تولید برخی از خودرو‌ها را متوقف کرده و آن‌ها را شماره‌گذاری نکردیم، اکنون نیز برخی از خودرو‌ها تولید نمی‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به این سؤال که آیا به پلیس برای تأیید خودرو‌ها نیز فشار وارد شد، بیان کرد: خود خودروساز‌ها نتوانستند بر ما غالب شوند حتماً ما قوی‌تر برخورد کردیم، اما برخی از مسئولان در زمان گذشته ورود پیدا کرده و نمی‌گذاشتند ما راه را تا آخر کامل طی کنیم.

اشتری در پاسخ به این سؤال که چرا بعضاً شاهد صحنه‌هایی از برخورد پلیس هستیم که دستمایه دیگران می‌شود و اینکه چه اقداماتی باید صورت گیرد تا آستانه صبر و تحمل نیرو‌های پلیس افزایش پیدا کند، عنوان کرد: همکاران بنده در اقصی نقاط کشور حضور دارند و با اختیارات و مسئولیت موجود باید با هر بی‌نظمی برخورد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه مبنای کار ما قانون و پلیس مجری قانون است، متذکر شد: باید بر اساس قانون با هر ناهنجاری، کار خلاف قانون و جرم مشهود برخورد کنیم.

وی یادآور شد: در اجرای این مأموریتها، بیش از ۹۹ درصد می‌بینیم که همکاران با جدیت، رأفت همراه با مهربانی کار خود را انجام می‌دهد، به طور مثال نیروی انتظامی واقعاً در برخورد با اوباش مقتدرانه برخورد کرد و گفتیم با هر کسی که به حقوق مردم تعدی کند و باعث سلب آسایش مردم شود، باید با اقتدار برخورد کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: مجرم اگر به روی مردم سلاح کشیده و در حال ایجاد رعب و وحشت باشد، در صورتیکه سلاحش را روی زمین انداخت و تسلیم شد که هیچ، اما اگر سلاحش را روی زمین نگذاشت باید با قاطعیت با وی برخورد شود، دستی را که به روی مردم کشیده و باعث رعب و وحشت می‌شود، اگر تسلیم قانون نشد باید قطع شود.

اشتری بیان کرد: البته اگر مجرم تسلیم ما شد، اسیر ما است و در آن زمان بحث فرق می‌کند، اما ما باید مقتدرانه برخورد کنیم، نمی‌توانیم از کنار سارق مسلح یا متجاوز به عنف بگذریم، اما چقدر از این افراد در جامعه وجود دارند، شاید یک درصد کل جامعه باشند، ۹۹ درصد از افرادی که با آن‌ها سر و کار داریم، مردم خوب ما هستند که به طور مثال ممکن است گاهی کمربند ایمنی خود را نبسته باشند، از چراغ قرمز عبور کنند، حین موتورسواری مقررات نکنند که در اینگونه موارد گفتیم با رأفت برخورد شود.

رئیس پلیس کشور افزود: حتی درباره موتورسوار‌ها تخفیفی داریم، گفتیم افرادی که موتورسیکلت وسیله امرار معاش آن‌ها است، اما در جایی تخلفی مانند عدم استفاده از کلاه ایمنی یا یک طرفه رفتن مسیر داشتند، متوقف شوند، اما موتورسیکلت آن‌ها توقیف نشود.

وی با بیان اینکه حتی حق نداریم با یک متهم برخورد خارج از قانون، مسائل شرعی و اخلاقی انجام دهیم، گفت: در جایی ممکن است اتفاقی روی دهد که متأسفانه سریعاً در فضای مجازی منعکس می‌شود، ما نیز ناراحت می‌شویم و به سرعت بررسی خود را انجام می‌دهیم.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: به طور مثال مدتی قبل همکاران من آقایی را بازداشت کرده و به شکل سختی وی را داخل خودرو می‌بردند، تصور من این بود که شاید این فرد به دلیل سوار شدن بر موتورسیکت بدون استفاده از کلاه ایمنی متوقف شده یا تخلفی داشته است، بعد از پرس‌وجو متوجه شدم، وی سارقی بود که چند دقیقه قبل از بازداشت، کیف خانم را به طرز خشنی درحالیکه این خانم به زمین خورده بود، سرقت کرده و این خانم را به بیمارستان برده بودند همچنین دختر این خانم در محل حضور و حالت نگران‌کننده‌ای داشت، اما آن لحظه فیلم‌برداری و عنوان شد که پلیس وی را به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی حین استفاده از موتورسیکلت بازداشت کرده است.

اشتری ادامه داد: البته ما نیز آنقدر اقتدار داریم که می‌توانیم متهم را به سرعت منتقل کنیم، اما نباید تنها به یک عکس و قطعه‌ای از فیلم بسنده کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه برخورد‌ها باید با رعایت تمام مسائل و حال مردم باشد، اظهار کرد: با بزه‌کار‌ها که مرتکب جرم شده و باعث رعب و وحشت برای مردم باشند، باید بدون اغماض، با سرعت و قدرت برخورد کنیم.

درباره فیلم منتشر شده از بازداشت یک خانم نیز گفت: این موضوع توسط بازرسی پلیس در حال بررسی است و نتیجه آن فردا یا پس‌فردا به من اعلام می‌شود البته باید بگویم موضوع بازداشت این خانم ربطی به حجاب نداشت و موضوع دیگری بود و حکمی برای بازداشت وی وجود داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها