متخلفین از کار برکنار می‌شوند

اجباری شدن گواهی سبز کرونا در ایتالیا

بر اساس قانون جدید ایتالیا، افرادی که «گواهی سبز کووید 19» را دریافت نکنند، بدون پرداخت حقوق از کار برکنار خواهند شد.این گواهی نشان دهنده واکسیناسیون، تست منفی کرونا و یا گواهی نقاهت بعد از ابتلا به کرونا می‌باشد.
کد خبر: ۱۳۴۲۵۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، ایتالیا قانون جدیدی را برای مبارزه با همه‌گیری تصویب کرده‌است که بر طبق آن همه کارکنان بخش خصوصی و دولتی بایستی گواهی سلامتی تایید شده دولت را تهیه کنند. این گواهی نشان دهنده واکسیناسیون، تست منفی کرونا و یا گواهی نقاهت بعد از ابتلا به کووید ۱۹ می‌باشد.

بر اساس قانون جدید کشور ایتالیا، افرادی که این «گواهی سبز» را دریافت نکنند، بدون پرداخت حقوق از کار برکنار خواهند شد. کارفرمایان موظف هستند از گواهی کارکنان خود اطمینان حاصل کنند. همچنین نرم افزار موبایلی بدین منظور طراحی شده است که کارکنان در صورت دور زدن این قانون، مجبور به پرداخت جریمه خواهند شد.

مقامات دولتی می‌گویند این شیوه تا کنون بسیار موفق بوده است و از ماه پیش که دولت این قانون را اعلام کرده است بیشتر از ۵۰۰،۰۰۰ نفر از کسانی که پیش از این در برابر واکسن مقاومت می‌کردند(تعدادی بیشتر از آنچه انتظار می رفت)، واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند.

ماریو رنا سخنگوی ارتش دولت ایتالیا و مسئول طرح واکسیناسیون این کشور می‌گوید:«آمار مرگ و میر در حال حاضر به صورت میانگین ۵۰ نفر در روز است و ما امیدواریم این میزان به عدد صفر برسد.»

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها