با پیشرفت اپلیکیشن‌ها و توسعه انواع تقویم‌های دیجیتال مخصوص تلفن‌های همراه، براحتی می‌توان تمام اطلاعاتی که در طول روز لازم می شود، نگهداری و دسته بندی کرد، ولی همچنان سررسیدها و سالنامه‌های کاغذی جذابیت خاص خودشان را دارند، و برای نوشتن برنامه‌ریزی‌های روزانه، هفتگی و سالانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۳۴۲۵۴۰
سررسیدها هم برای مصارف شخصی استفاده می‌شوند، هم به‌عنوان هدیه تبلیغاتی به مشتریان داده می‌شوند. اما با توجه به اینکه تنوع آنها بسیار زیاد است، و معمولاً این موضوع انتخاب را مشکل می‌کند، ما قصد داریم در ادامه مطلب انواع سررسید و موارد کاربرد هر یک را به‌طور مفصل برای شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه شوید.
 
انواع سررسید
 


معرفی سررسید


سررسید به دفتری تاریخ دار گفته می‌شود که می‌توان تمام امور شخصی و کاری را در آن مشخص کرد، و برای هر روز، هفته و سال برنامه‌ریزی داشت. سررسیدها علاوه بر تاریخ‌های شمسی و میلادی، مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، ایام تعطیل، مناسبت‌های سنتی و آیین‌ها و حتی تبلیغات یک محصول و کالا را نیز در خود دارند. این محصولات پتانسیل بسیار خوبی برای استفاده به‌عنوان هدیه تبلیغاتی دارند، زیرا علاوه بر اینکه بشدت کاربردی هستند، از قیمت مناسب و تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

انواع سررسید
انواع مختلف سررسیدها


سررسیدها بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی می‌شوند، که متداول‌ترین آنها براساس ابعاد و اندازه است. طبقه بندی بعدی بر اساس جنس جلد و در نهایت بر اساس نوع کاغذ است. ادامه مطلب را دنبال کنید تا با انواع این دسته بندی‌ها آشنا شوید:
 


انواع سررسیدها بر اساس ابعاد و اندازه


سررسیدها بر اساس اندازه به انواع زیر تقسیم بندی می‌شوند:
 


سررسید وزیری


سررسید وزیری از جمله قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین سررسیدهای موجود در بازار است، که معمولاً در سایز 24*17 سانتی متر چاپ می‌شود. این مدل سررسید که به سررسید اروپایی نیر معروف است، برای افرادی که کار دفتری دارند یا نیاز به فضای بیشتری برای یادداشت کردن دارند، مناسب است.
 


سررسید مدیران


این سررسید مختص مدیران است و در مقایسه با سایر سررسیدها گران قیمت‌تر است. ابعاد این سررسید حدوداً 21 *28 سانتی متر است و از آن جایی که برای مدیران طراحی شده، از نظر ظاهری یک سررسید لوکس و شیک محسوب می‌شود.
 


سررسید رقعی


سررسید وزیری و رقعی به خاطر سایز کوچک و مناسبش جزو پرطرفدارترین سررسیدهاست. اندازه این سررسیدها 21*15 سانتی متر است و به خاطر خوش دست بودن برای جابه‌جایی مطلوب است.
 


سررسید خشتی


به سررسیدهایی که به شکل مربع تولید و عرضه می‌شوند، سررسید خشتی می‌گویند. این سررسیدها معمولاً در سایزهای ۲۲*۲۲ و ۱۹*۱۹ سانتی متر تولید می‌شوند. سررسید خشتی محبوبیت بالایی دارد، ولی حمل آن کمی دشوار است.
 

 
سررسید رحلی


سررسید رحلی که به آنها سررسید سلطانی نیز گفته می‌شود، خود به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم بندی می‌شود. سایز بزرگ این سررسید در اندازه حدودی 28 *21 سانتیمتر نزدیک به سایز کاغذ A4 و سایز کوچک آن در ابعاد 17*12 چاپ می‌شود.
 


سررسید پالتویی


این نوع سررسید، به خاطر ابعاد بسیار کوچک نسبت به دیگر قطع‌های سررسید کوچک‌تر است. سایز معمول این سررسیدها ۱۲*۱۷ سانتی متر است. این سررسیدها به‌دلیل داشتن ابعاد کوچک در کیف و جیب به خوبی جای می‌گیرند.
 


سررسید جیبی


سررسید جیبی همان گونه که از نامش پیداست، جزو کوچک‌ترین سررسیدها محسوب می‌شود که به راحتی در جیب و کیف دستی جای می‌گیرد. ابعاد این نوع سررسید در 10×15 سانتی متر است و برای ثبت تاریخ ملاقات‌ها بسیار عالی است.
 


انواع سررسیدها بر اساس جنس جلد


سررسیدها از نظر جنس جلد یا روکش به انواع زیر تقسیم بندی می‌شوند:
 


سررسید چرمی


جنس جلد این سررسیدها از چرم مصنوعی در رنگ بندی‌های مختلف است. تشخیص کیفیت چرم استفاده شده برای جلد این سررسیدها بیش‌تر به تجربه‌ی شخصی شما بر می گردد، و با مشاهده چرم‌های مختلف و لمس کردن جلد امکان‌پذیر است.
 


سررسید سلفون


در سررسیدهای روکش سلفون، جلد سررسید روی برگه گلاسه چاپ، و سپس روی آن روکش سلفون مات یا براق می‌شود، و در نهایت فرآیند جلدسازی تکمیل می‌گردد. خدماتی مانند یووی و ضرب طلاکوب هم روی این گونه جلدها بسیار رایج است.
 


 
سررسید ارگانایزر


با کیفیت‌ترین جلد سررسید موجود در بازار، ارگانایزر است، که قیمت نسبتاً بالایی دارد. این سررسیدها به صورت کیفی و یا به‌صورت کلاسوری تولید می‌شوند که در دو طرف آنها جیب‌هایی به‌عنوان جا خودکاری و جاکارتی تعبیه شده است.
 


سررسید ترمو


سررسید ترمو نوعی چرم مصنوعی است که کیفیت بالا، ظاهر لطیف و زیبایی دارد. تنوع رنگ، ظرافت و بافت‌های متنوع نیز از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد جلد سررسید ترمو است که شما را مجذوب خود می‌کند.
 

 
سررسید گالینگور


قدیمی‌ترین جنس جلد برای ساخت سررسیدها، گالینگور است. متریال تشکیل دهنده گالینگور کاغذ، مواد پلاستیکی و رنگ است که در کیفیت‌ها و بافت مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.
 


سررسید برجسته


این جنس از جلد سررسید اخیراً رایج شده، و با طرح‌ها و نقش‌های ایرانی و اسلامی همراه است که قسمت‌هایی از آن به صورت برجسته طراحی و چاپ می‌شود.
 


انواع مختلف سررسید بر اساس نوع کاغذ


در آخرین نوع دسته بندی‌ها، سررسیدها بر اساس نوع کاغذ به دودسته زیر تقسیم می‌شوند:
 


کاغذ تحریر


متداول‌ترین نوع کاغذ مورد استفاده در سررسیدها، کاغذ تحریر با گرماژ 70 گرم است. رنگ مغزی این کاغذها سفید است و بر روی آنها طرح سررسید چاپ می‌شود.
 


 
کاغذ کرم


کاغذ کرمی دارای مغزی کرم رنگ بوده و با همان گرماژ 70 گرم در سررسیدها استفاده می‌شود، ولی قیمت این کاغذها بیشتر از کاغذ تحریر است. زیرا کاغذ کرم به خاطر رنگش، انعکاس نور کمتری در مقایسه با کاغذ سفید دارد.

 

انواع سررسید
افراگرافیک؛ بهترین طراح و تولیدکننده انواع سررسید


گروه مشاوران طراحی افراگرافیک، یکی از بهترین و معتبرترین تولیدکنندگان انواع سررسید در ایران هستند. افراگرافیک با تکیه بر سابقه تجربی درخشان در زمینه نشر و تولید انواع سررسید، تقویم رومیزی، دفتر تلفن، دفاتر فانتزی، هدایای تبلیغاتی، و با پشتکار مستمر مدیران و کارکنان خود توانسته صداقت و سخت کوشی را ضامن کیفیت محصولات خود کند، و اقدام به تولید مجموعه متنوع و جدیدی از انواع سررسیدها نماید. در afragraphic.com می‌توانید پیش از سفارش، از خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی با کارشناسان زبده برخوردار شوید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها