چرا ستاره پرتغالی محبوب‌ترین ورزشکار دنیا است؟

۵ حرکت دل انگیز رونالدو (+عکس)

اقدامات انسان دوستانه کریستیانو رونالدو او را به محبوب‌ترین ورزشکار دنیا تبدیل کرده است.
کد خبر: ۱۳۴۲۱۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، کریستیانو رونالدو با درخشش‌های بی‌نظیر خود در عرصه‌های ملی و باشگاهی، نام خود را در تاریخ فوتبال جاودانه کرده است.

ستاره پرتغالی علاوه بر این که نمادی از موفقیت در این ورزش است، همچنین یک الگوی عالی برای بازیکنان نسل جوان به شمار می‌رود، زیرا در بیرون از مستطیل سبز نیز کار‌های بزرگی انجام داده که سزاوار تحسین است.

او شخصیت شگفت انگیزی هم در داخل و هم بیرون از زمین دارد.

کریستیانو رونالدو با اقداماتی که انجام داده، قلب مردم را به دست آورده است. مهاجم پرتغالی در طول این سال‌ها با انجام کار‌های انسان دوستانه توجه هواداران فوتبال را به خود جلب کرده است. جای تعجب نیست که او بیشترین طرفدار را در میان ورزشکاران دارد.

در این گزارش ۵ حرکت امیدبخش کریستیانو رونالدو را مرور خواهیم کرد.

۱- کریستیانو رونالدو ۳ کارگر مک دونالد را به شام دعوت کرد

کریستیانو رونالدو در ابتدا زندگی سختی داشت و با ۳ خواهر و برادرش در یک اتاق مشترک زندگی می‌کرد، زیرا خانواده‌اش به سختی مخارج زندگی را تأمین می‌کردند.

رونالدو در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه با ITV عنوان کرد که در دوران کودکی او و هم تیمی هایش پس از تمرین، به امید دریافت غذای رایگان به یک رستوران مک دونالد که در نزدیکی محل تمرین آن‌ها قرار داشت می‌رفتند.

۵ حرکت دل انگیز رونالدو (+عکس)

او در این باره گفت: پس از تمرین ما گرسنه بودیم. یک رستوران مک دونالد کنار محل تمرین بود؛ در زدیم و پرسیدیم «همبرگر دارید؟»رونالدو در ادامه گفت: ادنا و ۲ دختر دیگر همیشه آنجا بودند. من دیگر آن‌ها را پیدا نکردم. در پرتغال درباره آن‌ها پرس و جو کردم، اما نتوانستم سرنخی از آن‌ها گیر بیاورم، اما اگر این مصاحبه بتواند به آن‌ها کمک کند، بسیار خوشحال می‌شوم. من می‌خواهم آن‌ها را به تورین یا لیسبون دعوت کنم تا با من شام بخورند، زیرا باید محبت هایشان را جبران کنم.

کمی بعد از مصاحبه، یکی از زنانی که رونالدو درباره آن‌ها صحبت کرد خود را پائولو لکا معرفی کرد. زن دوم به نام ادنا کالداس نیز شناسایی شد.

لکا در این خصوص به رادیو پرتغال گفته بود: آن‌ها جلوی رستوران می‌آمدند و وقتی همبرگر‌هایی باقی می‌ماند، مدیر مجموعه به ما اجازه می‌داد که آن‌ها را به این پسر بچه‌ها بدهیم. یکی از پسر‌ها کریستیانو رونالدو بود که اتفاقا از همه خجالتی‌تر بود و این اتفاق تقریبا هر شب رخ می‌داد. شوهرم در گذشته از این موضوع خبر داشت و بازگشت به چیزی که خیلی وقت پیش اتفاق افتاده خنده دار است و البته این تواضع رونالدو را نشان می‌دهد. اگر رونالدو من را برای شام دعوت کرده من قطعا دعوت او را می‌پذیرم. من اینجا به پیچ و تاب زندگی فکر می‌کنم. من فکر نمی‌کردم کارما وجود داشته باشد، اما حالا به این موضوع اعتقاد دارم.

۲- کریستیانو رونالدو به طور منظم خون اهدا می‌کند

همه می‌دانند که کریستیانو رونالدو از انجام هرگونه خالکوبی روی بدن خود امتناع می‌کند، زیرا او به طور مرتب در کلینیکی در زادگاهش پرتغال خون اهدا می‌کند. رونالدو با اهدای خون برای نجات پسر کارلوس مارتینز، هم تیمی پرتغالی خود خبرساز شد.

۵ حرکت دل انگیز رونالدو (+عکس)

او بعدها در مصاحبه‌ای با Cadena Cope فاش کرد که چگونه این حادثه خاص او را تشویق کرد تا به طور منظم اهدا کننده خون شود: زمانی بود که کارلوس (مارتینز) با ما در تیم ملی حضور داشت. او مشکل پسر خود را به ما گفت و ما بازیکنان برای کمک به او و پسرش وحدت زیادی نشان دادیم، زیرا می‌دانستیم وضعیت بسیار پیچیده است.

رونالدو گفت: اهدای مغز استخوان کاری است که بسیاری از مردم فکر می‌کنند انجام آن دشوار است، اما این جز خون گیری چیزی نیست و به بدن آسیب نمی‌رساند. هیچ هزینه‌ای هم ندارد. این یک فرآیند ساده است و سپس احساس خوشبختی می‌کنید، زیرا می‌دانید که به شخص دیگری کمک کرده اید.

۳- کریستیانو رونالدو هزینه‌های درمان سرطان یک پسر ۸ ساله را پرداخت کرد

یک پسر ۸ ساله پرتغالی به نام توماس در سال ۲۰۱۹ در وضعیت جسمانی بحرانی قرار داشت و با نوروبلاستوما، شایع‌ترین نوع سرطان در کودکان مبارزه می‌کرد. دور اول درمان تأثیر خوبی بر سلامت پسر داشت، اما اوضاع در اکتبر سال گذشته بدتر شد.

۵ حرکت دل انگیز رونالدو (+عکس)

والدین او نمی‌توانستند هزینه ادامه درمان پسر را بپردازند و برای این کار از دیگران کمک خواستند. این حادثه توجه کریستیانو رونالدو را به خود جلب کرد و او به سرعت وارد عمل شد.

کمی بعد اعلام شد که توماس با حمایت کامل رونالدو در حال رفتن به بارسلونا برای مراقبت‌های پزشکی است. این پسر پرتغالی اکنون بر بیماری سرطان غلبه کرده است و زندگی شادی دارد.

۴- کریستیانو رونالدو یک هدیه تولد شگفت انگیز به مادرش داد

عشق کریستیانو رونالدو به مادرش، ماریا دولورس دوس سانتوس آویرو انکارشدنی نیست. ستاره پرتغالی همیشه زنی را تحسین می‌کرد که همه چیز را به او داد تا مطمئن شود به رویای خود برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای می‌رسد. پس از رسیدن به قله افتخار، رونالدو هرگز از جبران محبت‌های مادرش شانه خالی نکرده است.

۵ حرکت دل انگیز رونالدو (+عکس)

در دسامبر سال ۲۰۱۵ رونالدو برای تولد مادرش یک پورشه سفید کلاسیک به او هدیه داد.

۵- کریستیانو رونالدو پیراهن خود را به مهماندار در دیدار اخیر لیگ قهرمانان با یانگ بویز اهدا کرد

در جریان جلسه تمرینی قبل از دیدار منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا با یانگ بویز در ماه گذشته، شوت کریستیانو رونالدو به مامور زن ورزشگاه برخورد کرد که نیاز به مراقبت پزشکی کوتاهی داشت تا دوباره روی پای خود بایستد.

ستاره پرتغالی از روی تابلوی تبلیغاتی پرید تا هنگام درمان مامور ورزشگاه در کنار او باشد. پس از بازی رونالدو یک حرکت دل انگیز انجام داد که تیتر اول روزنامه‌ها شد.

۵ حرکت دل انگیز رونالدو (+عکس)

رونالدو با وجود شکست ناامید کننده ۲ بر یک در آن شب، سراغ آن مامور رفت و برای دلجویی پیراهنش را به او هدیه کرد. اتفاقی که باعث شد آن زن نتواند خوشحالی‌اش را پنهان کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها