جبهه پنجشیر گفت که فروپاشی سیستم سیاسی این کشور و متعاقب آن افراط گرایی نتیجه توافق های محرمانه مقامات قبلی با طالبان و فرار اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان بوده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۹۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، جبهه پنجشیر به رهبری احمد مسعود در افغانستان امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای در شبکه توییتر اعلام کرد که دولت سابق افغانستان تحت پوشش مذاکرات مصالحه ملی، با طالبان توافقاتی انجام داده است.

در این بیانیه خطاب به مردم افغانستان آمده است: توافقات پنهانی در جریان مذاکرات با طالبان و زیر چتر مصالحه ملی که مردم ما حق دانستن آن را داشتند و تسلیم حکومت به طالبان توسط اشرف غنی و فرار وی با سپرده های مردم که مصداق خیانت ملی است، سبب فروپاشی نظام، از بین رفتن دستاوردهای مردم و سقوط کشور به دامن افراط گرایی و تروریسم خونخوار گردید.

در ادامه این بیانیه آمده است: جبهه مقاومت ملی خواستار نظامی است که به اراده مردم و توسط پروسه مشروع و قانونی روی کار آمده باشد.

پیشتر نیز احمد مسعود رهبر جبهه پنجشیر در پیامی صوتی اعلام کرده بود که مبارزه این گروه منوط به جغرافیا یا قوم خاصی نیست.

مسعود در همین زمینه با انتشار پیامی صوتی، گفت: هر فرد یا گروهی که مدعی می‌شود که مبارزه جبهه پنجشیر به خاطر قوم خاص یا جغرافیای خاصی است، ادعای غلطی را مطرح کرده است، حتی اگر از طرفداران ما باشد.

مسعود در ادامه پیامش هدف مبارزه جبهه پنجشیر را استقلال افغانستان عنوان کرد.

وی گفت: مبارزه ما به خاطر استقلال افغانستان است. مبارزه ما به خاطر آزادی است که امروز در افغانستان سلاخی شده است، به خاطر عدالتی است که امروز موجود نیست و به خاطر انسانیتی است که امروز در زنجیر است.

وی پیشتر نیز از جامعه جهانی خواسته بود تا دولت طالبان را به رسمیت نشناسد.

مسعود در اظهارات خود طالبان را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده و گفته بود: طالبان در قندهار بیشتر از پنجشیر مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

وی همچنین گفت که مخالفتش با طالبان جنبه قومیتی ندارد، چرا که نه وی نماینده قوم تاجیک و نه طالبان نماینده قوم پشتون است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها