فرانسه- اسپانیا در فینال جذاب لیگ ملت‌های اروپا

نبرد خروس‌ها مقابل لاروخا

پرونده دومین دوره مسابقات لیگ ملت‌های اروپا امشب و در شهر میلان ایتالیا بسته می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۱۴۸۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  تجربه این دو سال نشان داد هواداران فوتبال در روزهای فیفا که فوتبال هیجانی لیگ‌های اروپایی تعطیل است، حداقل می‌توانند به چند بازی حساس و زیبا دلخوش باشند. بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی هفته گذشته و بازی‌های امروز رده‌بندی و فینال به خوبی این مساله را نشان می‌دهد. در دو بازی نیمه‌هایی که هر دویشان هم بسیار زیبا بود، اسپانیا توانست از سد ایتالیا عبور کند و آن طرف هم فرانسه مقابل بلژیک کامبک زد و به بازی فینال رسید.  لوئیز انریکه بعد از بازگشت دوباره‌اش به نیمکت اسپانیا، تیمی را ساخته که شاخصه اصلی‌اش نیروهای جوان است. از آن اسپانیای سال ۲۰۱۲ با هدایت دل بوسکه که به قهرمانی در اروپا رسید، فقط سرخیو بوسکتس در تیم انریکه حضور دارد. در بازی نیمه‌نهایی مقابل ایتالیا، فران تورس هر دو گل لاروخا را به ثمر رساند تا خیال دو مربی را راحت کند. اول خیال انریکه که تیمش حالا صاحب یک مهاجم فرصت‌شناس است و از طرف دیگر خیال پپ گواردیولا که می‌تواند حساب ویژه‌‌تری روی تورس برای خط حمله من‌سیتی باز کند.  با این پیروزی، نوار ۳۷ بازی بدون شکست ایتالیا با روبرتو مانچینی شکسته شد.

حالا اسپانیا با کسب سومین برد متوالی خود طی یک ماه گذشته در تمامی رقابت‌ها، برای اولین‌بار طی ۹ سال گذشته پا به یک مسابقه فینال می‌گذارد. آخرین فینال آنها مربوط به یورو ۲۰۱۲ بود که با ۴ گل از سد ایتالیا گذشتند. با توجه به آماده نبودن آلوارو موراتا، انریکه به احتمال زیاد برای بازی امشب در خط حمله‌اش از همان ترکیب برنده بازی نیمه‌نهایی یعنی تورس و گاوی ۱۷ ساله استفاده می‌کند.  آن طرف ماجرا، فرانسه قرار دارد که تا قبل از بازی نیمه‌نهایی، در شش بازی در تمام رقابت‌ها فقط یک بازی را پیروز شده بود. با توجه به ناکامی تیم‌ملی فرانسه در بازی‌های امسال یورو، شاگردان دیدیه دشان به دنبال این هستند که خاطره تلخ یورو را خیلی زود از ذهن هوادارانش‌شان پاک کنند. در مقابل اسپانیا با بازیکنان کم سن و سالش، فرانسه ترکیبی از ستاره‌های جوان و با‌تجربه را در اختیار دارد. حضور بنزما، امباپه و پوگبا در خط هافبک و حمله فرانسه، برای هر تیمی می‌تواند دردسر‌ساز باشد.  وقتی در این میان به سابقه تقابل‌های کلی و اخیر این دو تیم نگاه می‌اندازیم، کفه سمت اسپانیا مشخصا سنگین‌تر است. مثلا در هفت بازی اخیرشان، فرانسه فقط در یک بازی پیروز شده که آن هم به بازی دوستانه بین دو تیم در سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد. آنها در ۵ بازی از این تعداد نیز شکست خورده‌اند. در آمار کلی نیز این دو ۳۵بار با هم بازی کرده‌اند که سهم لاروخا ۱۶ و سهم خروس‌ها ۱۲ پیروزی بوده است. از طرفی، بازی امشب می‌تواند برای گریژمن بسیار خاص باشد. او در صورت حضور در زمین، صدمین بازی‌اش را در لباس تیم‌ملی فرانسه تجربه می‌کند. از طرفی با زدن یک گل می‌تواند سومین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه نیز باشد.


یک رده‌بندی جذاب

معمولا بازی‌های رده‌بندی نمی‌تواند چندان جذاب باشد، اما وقتی یک طرف ایتالیا به عنوان قهرمان یورو و یک طرف هم بلژیک با آن همه ستاره باشد، مطمئنا جذابیت و زیبایی بیشتری دارد. هر دو تیم هم انگیزه کافی برای پیروزی در این بازی را دارند. ایتالیا بعد از قهرمانی در یورو، حالا می‌خواهد سال ۲۰۲۱ را با یک مقام سومی به پایان برساند. در طرف مقابل، بلژیک می‌خواهد با پیروزی در این بازی انتقام شکست چند ماه پیش خود در بازی‌های یورو را از ایتالیا بگیرد. شاگردان روبرتو مارتینز در حال حاضر برای سومین سال متوالی در صدر تیم‌های فیفا قرار دارند؛ البته نکته عجیب این که بلژیک تنها تیمی است که این مدت در صدر فهرست فیفا بوده و تاکنون هیچ جامی را نبرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها