تکرار ادعاهاى آمریکا درباره مذاکرات احیاى برجام

بلینکن: توپ در زمین ایران است، اما نه برای مدت طولانی

معاون وزیر خارجه آمریکا به طرح ادعاهایی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و عدم پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای پرداخت.
کد خبر: ۱۳۳۹۹۹۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «جوی هود»، معاون وزیر خارجه آمریکا به طرح ادعا‌هایی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و عدم پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای پرداخت.

این مقام آمریکایی، درباره عدم پیشرفت در گفتگو‌ها درباره احیای برجام مدعی شد که باید از ایرانی‌ها درباره عدم پیشرفت در این مسیر سوال پرسیده شود.

جوی هود در ادامه ادعا‌های خود افزوده است: در حال حاضر نیازمند برطرف کردن نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران هستیم و اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، این موضوع خطرناک‌تر هم می‌شود.

معاون وزیرخارجه آمریکا همچنین مدعی شد: نیازمند آن هستیم که برنامه هسته‌ای ایران را به مسیر صلح‌آمیز بازگردانیم و می‌خواهیم که این موضوعات را نیز با ایران حل و فصل کنیم.

ادعا‌های مطرح شده از سوی معاون وزیرخارجه آمریکا در شرایطی است که ایران تا کنون بار‌ها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید داشته است. این در حالی است که در مقابل کشور‌های غربی و آمریکا همواره با طرح ادعا‌هایی تلاش دارند تا برنامه هسته‌ای ایران را نگران کننده نشان دهند.

منابع صهیونیستی طی چند ماه گذشته با ارائه ادعا‌ها و اتهامات اثبات نشده علیه ایران در تلاش برای تشدید فشار‌ها به کشور‌های اروپایی و آمریکا برای صرف نظر از بازگشت به برجام بوده‌اند.

در عین حال، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با مقامات و رهبران سیاسی کشور‌ها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرده است که با وجود آمادگی ایران برای انجام همه تعهدات توافق برجام، اما انجام این تعهدات مشروط به لغو همه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران است و مواضع تهران در خصوص مذاکرات وین، مذاکره برای مذاکره نیست، بلکه مذاکره باید معطوف به تأمین منافع مردم ایران باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها