در انگلیس کمبود سوخت منجر به بسته شدن چندین جایگاه سوخت شده است.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، کمبود سوخت در انگلیس منجر به بسته شدن چندین جایگاه سوخت شده است.

گزارش‌ها از صف کشیدن مردم در مقابل پمپ بنزین‌ ها و کمبود جایگاه‌ های عرضه سوخت حکایت دارد و از همین رو گفته شده که نخست وزیر انگلیس در حال بررسی استقرار نیروهای ارتش برای محافظت از کامیون‌ های حامل بنزین است.

در همین ارتباط، مقامات انگلیس با اعلام اینکه اقدامات اضطراری برای رفع مشکلات ناشی از کمبود سوخت را آغاز کرده اند، برخی دیگر از جمله «گرنت شاپس» وزیر حمل و نقل انگلیس نیز احتمال درخواست از ارتش و نیروهای نظامی برای مدیریت مساله کمبود سوخت را رد نکرده است.

همچنین انجمن خرده فروشان سوخت در انگلیس اعلام کرده است که ذخایر سوخت بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ پمپ بنزین در این کشور به پایان رسیده است. این بحران به دنبال کمبود رانندگان کامیون که به دلیل ابتلاء به کرونا خانه‌نشین شده‌اند به وجود آمده است.

در همین حال چند شرکت فعال در حوزه انرژی از جمله شل، اگزون موبیل و گرین‌انرژی با صدور بیانیه‌ای مشترک تصریح کرد که بحران اخیر ناشی از افزایش موقت تقاضاها به وجود آمده و ارتباطی با کمبود سوخت در کشور ندارد.

دولت انگلیس همچنین با اعطای ۵ هزار مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی تا پایان امسال موافقت کرده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته تا به به طور موقت به کار بازگردند. این درحالیست که گزارش شده، انگلیس با چالش کمبود حدود ۹۰ هزار راننده برای جبران تبعات برگزیت و همه‌گیری کرونا روبروست.

کنسرسیوم خرده‌فروشان انگلیس هم اعلام کرده است که پیشنهاد دولت در خصوص اعطای ویزا به ۵ هزار راننده کاری از پیش نخواهد برد و تأثیر آن در حدی نیست که مانع از بروز اختلال در کریسمس شود. کارشناسان نگرانند که اگر بحران سوخت تا ۱۰ روز دیگر برطرف نشود، روند توزیع مواد غذایی در کشور با مشکل جدی مواجه شده و مایحتاج کریسمس به موقع نمی‌رسد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها