سخنگوی طالبان با اشاره به خروج پر هرج و مرج نظامیان آمریکایی از افغانستان و تیراندازی های آنها به غیرنظامیان در فرودگاه کابل، گفت که این اقدامات آنها خلاف بشریت بوده است.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، «ذبیح الله مجاهد» معاون وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی دولت موقت و همچنین سخنگوی طالبان اعلام کرد که دولت جدید افغانستان قصد دارد در مورد تیراندازی نظامیان آمریکایی در فرودگاه کابل هنگام عملیات خروج در ماه آگوست که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شد، به سازمان ملل و سایر مقامات و نهادها شکایت کند.

مجاهد در این باره گفت: اقدامات (صورت گرفته) در مجاورت فرودگاه و به طور کلی در کابل منجر به کشته شدن غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان شد. این مسئله عدالت است. این خلاف بشریت است. ما اصرار داریم که این امر باید پذیرفته شود و ما در این باره به سازمان ملل متحد و سایر مقامات شکایت خواهیم کرد.

ماه گذشته میلادی، فرودگاه کابل شاهد هرج و مرج فراوان در نتیجه خروج غیرمسئولانه نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان بود و نظامیان آمریکایی که به اصطلاح در حال تامین نظم و امنیت این فرودگاه بودند، به سمت غیرنظامیان حاضر در این فرودگاه تیراندازی کردند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها