طبق تحقیقات رسانه‌ای که بتازگی منتشر شده

در حمله اخیر آمریکا به کابل، کودکان کشته شدند نه داعشی ها

طبق تحقیقات رسانه‌ای که بتازگی منتشر شده، در حمله پهپادی اخیر که آمریکا مدعی است «داعش خراسان» را هدف قرارد داده، یک امدادگر به همراه فرزندانش که هیچ ارتباطی با تروریست‌ها نداشتند، قربانی شدند.
کد خبر: ۱۳۳۶۸۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، طبق یافته‌های تازه منتشر شده از تحقیقات رسانه‌ای، احتمالاً ایالات متحده در آخرین حمله پهپادی خود در نزدیکی فرودگاه «کابل» در آستانه خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، یک خودروی متعلق به «داعش خراسان» را هدف قرار نداده بلکه خودروی یک امدادگر را هدف گرفته و او را به همراه کودکانش کشته است.

مصاحبه‌ها و کلیپ‌های ویدئویی جمع‌آوری شده نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که حمله پهپاد ریپر آمریکا به یک سدان سفیدرنگ در ۲۹ آگوست (هفتم شهریور ماه) که ارتش آمریکا مدعی بود حامل مواد منفجره است و یک تهدید قریب‌الوقوع برای فرودگاه «کابل» محسوب می‌شد، منجر به کشته شدن امدادگری شد که هیچ‌گونه وابستگی و ارتباطی با داعش که مسئولیت حمله‌ به اطراف فرودگاه کابل را برعهده گرفت و در آن ۱۳ نظامی آمریکایی نیز کشته شدند، نداشت.

تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که راننده خودروی مذکور بطری‌های پلاستیکی را که با یک شلنگ آب پر کرده بود، در صندوق عقب خودروی خود قرار داده بود.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، راننده خودروی مذکور، «زمری احمدی» نام داشت که به عنوان یک مهندس برق برای شرکت امدادی آمریکایی «تغذیه و آموزش بین‌المللی» مستقر در کالیفرنیای آمریکا فعالیت می‌کرد. و مدیر شرکت مذکور در خصوص کشته شدن وی تصریح کرد: «ما هیچ ارتباطی با داعش یا تروریسم نداریم».

طبق گفته خویشاوندان این امدادگر، احمدی در همان روزی که مقام‌ها و هواپیماهای جاسوسی آمریکا یک سدان سفید را در حال ترک یک مجتمع متعلق به داعش در نزدیکی فرودگاه کابل شناسایی کردند، احمدی در حال رانندگی با یک خودروی کرولای ۱۹۹۶ بود.

در حالی که مقامات آمریکایی به رسانه‌ها گفتند که ارتباطات مشکوکی بین خودروی احمدی و پناهگاه داعش وجود داشته اما همکاران احمدی به رسانه‌ها گفتند که او در حال رانندگی به همراه همکارانش بود که غذا با خود حمل می‌کردند و در حال انتقال یک لپ‌تاپ برای رئیس خود بودند.

همکاران این امدادگر به رسانه‌ها گفتند که احمدی در حال رانندگی با سه مسافر به سمت خانه خود بود و که یک موشک هلفایر اواخر بعدازظهر و پس از رسیدن احمدی به خانه شلیک شد.

طبق این گزارش، گرچه مقام‌های آمریکایی مدعی شده بودند که اپراتورهای پهپاد آمریکایی، احمدی را در حال ملاقات با یک مرد در حیاط خانه دیدند و اطمینان داشتند که هیچ زن و کودک و غیرنظامی کشته نخواهد شد، اما خویشاوندان احمدی گفتند که چند فرزند احمدی و فرزندان برادرش برای دیدنش به سمت او دویدند.

طبق این گزارش، تاکنون ارتش آمریکا به کشته شدن تنها سه غیرنظامی اعتراف کرده‌اند اما خویشاوندان احمدی می‌گویند که ۱۰ عضو خانواده‌اش از جمله هفت کودک درحمله هوایی آمریکا کشته شدند.

همسایگان و مسئولان بهداشت و درمان می‌گویند که اجساد کودکان از محل حادثه انتقال داده شده است و بر اساس گفته یک خبرنگار، روز بعد از حادثه، بقایای اجساد در اطراف محل حادثه مشاهده شده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که تا همین لحظه انتشار خبر، مقام‌های نظامی آمریکا از حمله پهپادی خود دفاع کرده‌اند.

«مارک میلی» رئیس‌ ستاد مشترک ارتش آمریکا هفته گذشته گفت: «از آن جا که انفجارهای ثانویه‌ای رخ داد، نتیجه گیری منطقی گرفته شد که در این خودرو، مواد منفجره وجود دارد».

اظهارات میلی در حالی مطرح شده است که تحقیقات رسانه‌ای هیچ‌گونه شواهدی درباره یک انفجار دوم یا انفجارهای قدرتمند دیگر پیدا نکردند.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین یکی از جنبه های بحث برانگیز جنگ های مدرن است که بخشی از آن به دلیل کشته شدن غیرنظامیان است.

طبق گزارش دفتر روزنامه‌نگاری تحقیقی، برآورد می‌شود که از ژانویه ۲۰۰۴ ، دست‌کم چهار هزار و ۱۲۶ تا ۱۰ هزار و ۷۶ نفر در حملات پهپادی ایالات متحده آمریکا در افغانستان کشته شدند که ۳۰۰ تا ۹۰۹ نفر از آن‌ها غیرنظامی بودند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها