استفاده از ماسک صورت در هواپیما و نیز در بسیاری از کشورهای جهان ضروری است، بنابراین مرتکب این اشتباه نشوید که آن را یک گزینه شخصی تلقی کنید.
کد خبر: ۱۳۳۸۵۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، کارشناسان در انگلیس می گویند: با لغو محدودیت‌ های قرنطینه در سراسر بریتانیا و از سرگیری سفرها از روز ۱۷ ماه مه، بسیاری از مسافران احتمال گذراندن تعطیلات در شهر یا کشور دیگری را مد نظر قرار می‌دهند.

براساس مقاله تازه منتشر شده در روزنامه ایندیپندنت، چه قصد عبور از مرزها را داشته باشید و چه بخواهید تعطیلاتتان را در کشور خود بگذرانید، مجموعه‌ای از اقدامات و احتیاط ها در قالب پروتکل های بهداشتی لازم است که برای حفظ ایمنی و سلامت خود و عزیزانتان انجام دهید که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است:

ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت در هواپیما و نیز در بسیاری از کشورهای جهان ضروری است، بنابراین مرتکب این اشتباه نشوید که آن را یک گزینه شخصی تلقی کنید.

در برخی کشورها افرادی که از پوشیدن ماسک صورت خودداری کنند، جریمه نقدی می‌شوند. بنابراین پیش از سفر اطلاعات دقیق را از شهر یا کشورِ مقصد سفر خود کسب کنید.

مواد ضدعفونی کننده دست

مواد ضدعفونی کننده دست در حال حاضر یکی از وسائل لازم و رایج برای کسانی است که نگران و متوجه سلامت خود و اطرافیانشان‌اند. هرچند شستن کامل دست‌ها با آب و صابون موثرترین راه ازبین بردن میکروب است اما در سفر همواره دسترسی به آب و صابون ممکن نیست.

اینکه چند بار در روز دست‌هایتان را ضدعفونی می‌کنید به خودتان مربوط است اما میکروب‌زدایی از دست‌ها پس از استفاده از دستشویی و پیش از خوردن یا آماده کردن غذا کمترین آن است.

مطمئن شوید که ماده ضدعفونی مورد استفاده شما دست‌کم ۶۰ درصد الکل داشته باشد که کمترین میزان الکل برای خنثی کردن ویروس است.

دستمال‌های ضد باکتری یکبار مصرف در صورت ضرورت

در دوران کووید ۱۹ نظافت یک اصل است که همراه داشتن دستمال‌ های ضدباکتری یکبار مصرف را بخشی ضروری از وسائل سفرتان می‌کند.

باید یادآوری کرد که بسیاری از دستمال‌های ضدباکتری موجود در بازار در مقابل ویروس کرونا بی‌فایده‌اند. دستمال‌هایی بخرید که دست‌کم هفتاد درصد الکل داشته باشند و روی بسته‌بندی آن نوشته شده باشد که نه‌تنها باکتری بلکه ویروس را نیز ازبین می‌برند.

از این دستمال‌ها در مناطق شلوغ و پر رفت‌وآمد برای تمیز کردن دستگیره‌های در، کلید برق، دستشویی و توالت، شیر آب، دسته‌های وسائل برقی مثل یخچال و کتری و سطوح حمام و آشپزخانه استفاده کنید. اینگونه دستمال‌های ضدعفونی‌کننده همواره یکی از معضلات حفظ محیط زیست بوده‌اند بنابراین خاطرتان باشد هنگامی که در سفر نیستید استفاده از آب و صابون و الکل گزینه‌های بهتری هستند.

کارت بانکی به جای پول نقد

بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در برخی کشورها به منظور محدود کردن تماس بین مردم تنها کارت بانکی می‌پذیرند.

اگر جزو کسانی هستید که پرداخت با پول نقد را ترجیح می‌دهید برای احتیاط و اینکه تنها به پول نقد متکی نباشید، یک کارت اعتباری نیز با خودتان داشته باشید.

جعبه کمک‌ های اولیه

هرچند حمل یک جعبه کمک‌های اولیه حاوی چسب زخم، کیسه‌های پودر مواد معدنی در صورت ابتلا به کم‌آبی، کرم‌های ضد عفونت و قرص مسکن همواره در سفر و دور شدن از خانه کار عاقلانه‌ای است اما اکنون افزودن یک درجه تب‌سنج به آن ایده خوبی است.

اگر نگران ابتلا به عوارض ویروس هستید، درجه تب‌سنج بهترین شاخص برای تعیین آن است که آیا باید به مرکز درمانی رجوع کنید یا خود را در قرنطینه قرار دهید.

همراه داشتن مواد غذایی

چه با هواپیما سفر کنید و چه با اتومبیل یا اتوبوس به یاد داشته باشید که خدمات و محل فروش غذا در بسیاری از آن‌ها محدود است. لذا برای خودتان خوراکی‌هایی تدارک ببینید و به خصوص اگر با کودکان سفر می‌کنید، این کار ضروری است.

یک خودکار نو

خودکار محل واقعی رشد و نمو میکروب است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. به همین دلیل خوب است برای محدود کردن سرایت میکروب‌ها، هنگامی که ورقه ثبت‌نام مهمان یا کارت فرود مسافر را پر می‌کنید، خودنویس یا خودکار خودتان را به همراه داشته باشید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها