مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان اعلام کرد:

پیش بینی تولید بیش از ۷۰۰ تن زیتون از باغات جنوب کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت:از ۱۷۱۹ هکتار سطح باغات زیتون بارور درمنطقه جنوب کرمان پیش بینی می شودحدود ۷۵۵ تن محصول برداشت گردد
کد خبر: ۱۳۳۸۵۳۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛امیر امیرشکاری،با اشاره به سطح زیر کشت باغات زیتون جنوب کرمان اظهارداشت:سطح زیر کشت باغات زیتون منطقه حدود ۲۱۳۸ هکتار می باشد که از این سطح ۴۱۹ هکتار غیر بارور و ۱۷۱۹ هکتار بارور می باشد.

وی افزود:برداشت زیتون جهت تهیه کنسرو از اوایل شهریور ماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد. 

 وی گفت:برداشت زیتون جهت روغن گیری در مرحله رسیدن به رنگ بنفش تیره است که میوه در این زمان بیشترین درصد روغن را داشته و روغن حاصله بالاترین کیفیت را دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان اعلام کرد:از هر هکتار باغ زیتون بارور به طور متوسط۲۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می گردد،اما امسال بدلیل شرایط نا مناسب آب و هوایی در زمان گرده افشانی میزان تولید این محصول حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وی پیش بینی کرد:از سطوح بارور حدود ۷۵۵ تن محصول زیتون برداشت گرددکه از این مقدار ۴۵۵تن جهت تهیه کنسرو به کارخانجات مستقر در جیرفت و خارج از استان منتقل و فرآوری می گردد و مابقی درحدود ۳۰۰ تن در مرحله رسیدگی کامل میوه یعنی از  اواسط آبان ماه تا اواخر آذرماه  به صورت روغنی برداشت می گردد که از این مقدار حدود  ۵۱ تن روغن استحصال می گردد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها