توزیع بسته معیشتی حمایت از مادران باردار در گرمی

تغذیه صحیح از ارکان اصلى زندگى سالم به شمار می رود و در برخى از دورانهای زندگی به خصوص در زمان بارداری و شیردهی یک مادر نقش مهمتری دارد.
کد خبر: ۱۳۳۷۸۱۲
توزیع بسته معیشتی حمایت از مادران باردار در گرمیبه گزارش جام جم آنلاین اردبیل؛ تغذیه صحیح از ارکان اصلى زندگى سالم به شمار می رود و در برخى از دورانهاى زندگى از اهمیت بیشترى برخوردار است. یکی از حساسترین و مهمترین دوران‌های زندگی یک مادر، دوران بارداری و شیردهى است. با توجه به وضعیت فیزیولوژیک، سن باردارى یا شیردهى، میزان فعالیت و خصوصیات ویژه فردى، برخورداری از یک تغذیه مناسب برای مادر باردار و شیرده امرى کاملا ضرورى است.

نقش تغذیه مناسب در پیشگیرى از عوارض و بیماری‌های مختلف در این دوران و ارتقاى سلامتى مادران باردار و شیرده نیز بخوبى روشن شده است.

بر اساس نتایج مطالعات مختلف، وزن مناسب قبل از باردارى و افزایش مناسب وزن در طول باردارى با استفاده از تغذیه مناسب و کافى دو راهکار مؤثر براى پیشگیرى از تولد نوزاد کم وزن می باشد. از سوى دیگر باور‌ها و اعتقادات فرهنگى جامعه از عوامل تاثیرگذار بر دریافت مواد غذایى توسط مادران باردار است که باید در طراحى و اجراى مداخلات در جامعه مد نظر قرار گیرد.

شناسایى زودهنگام مادران در معرض سوء تغذیه اقدامى موثر در پیشگیرى و کنترل عوارض ناشى از آن است، از این رو طرح گلهای صالح در راستای ارتقای تغذیه مادران باردار با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی و مساعدت بنیاد علوی در این شهرستان اجرا می شود.

با اجرای طرح گلهای صالح زنان باردار شهرستان گرمی هر دو ماه یکبار بسته معیشتی ویژه دریافت می کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها