مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود تا آخر ماه صفر در«طرح اطعام و احسان حسینی» با مشارکت هیئات مذهبی استان، مراکز نیکوکاری و خیران ۵ میلیون وعده غذای گرم بین نیازمندان توزیع شود.
کد خبر: ۱۳۳۵۹۳۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، حبیب الله آسوده در برنامه گفتگو از رادیو سراسری زیارت افزود: از آغاز ماه محرم تا امروز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۵۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است .
 
وی با بیان اینکه ۶۰۰ مرکز نیکوکاری فعال در بخش اطعام نیازمندان همراهی دارند، افزود: ۳۵۰ آشپزخانه در قالب «طرح اطعام و احسان حسینی» فعال هستند و در فرایند پخت مطابق پروتکل های بهداشتی اقدام می کنند.
آسوده، با اعلام اینکه در کمیته امداد مدیریت و ساماندهی مشارکتهای مردمی و توزیع کمکها بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا انجام می شود، ادامه داد: بیماران نیازمند از طریق مددکاری مراکز درمانی به کمیته امداد معرفی می شوند و علاوه بر دریافت کمک های موردی و سبدکالا، در صورت احراز ، تحت حمایت کمیته امداد قرار می گیرند.
وی، با اشاره به اینکه ارائه خدمات سلامت به مددجویان شامل توزیع ۴۰۰ کپسول اکسیژن و ۸۳ دستگاه اکسیژن ساز در قالب قرارگاه مشارکتهای مردمی و با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری است، افزود: برنامه ریزی شده است تا توزیع این  کپسولها  بین بیماران نیازمند و پرداخت بخشی از فرانشیز داروهای کرونایی توسط این نهاد صورت گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان به اجرای طرح شور عاطفه ها از ۲۰ شهریور تا ۱۱ مهرماه اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور آغاز سال تحصیلی اجرا می شود تا نیاز دانش آموزان و دانشجویان نیازمند در قالب لوازم التحریر و در صورت غیرحضوری بودن مدارس ابزار مورد نیاز رفع شود.
وی با اشاره به گرانی مصالح ساختمانی و عدم توان مالی خانواده های مددجو و نیازمند برای خانه دار شدن گفت: کمیته امداد آمادگی دارد مطابق با نیت نیکوکاران اقدام به ساخت، خرید و یا مقاوم سازی مسکن مددجویان کند.
آسوده با اشاره به هزینه های ازدواج و ارائه خدمات این نهاد در این خصوص به نیازمندان و مددجویان، یادآور شد: خیران می توانند برای ارائه خدمات به نیازمندان به صورت حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری مراجعه و بصورت غیرحضوری با شماره گیری کد # ۰۵۱ *۱ * ۸۸۷۷ * و تماس با شماره ۳۱۲۸ مشارکت کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها