مرد شیاد که به بهانه برنده شدن در مسابقه رادیویی ، از 170 نفر کلاهبرداری 10 میلیارد تومانی کرده بود ، هنگام فرار از کشور دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۳۷۶۸۳

به گزارش خبرنگار حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ "داود معظمی گودرزی"، رئیس پلیس فتای تهران در تشریح این پرونده گفت:  در روزهای اخیر شکایت های مشابهی درباره کلاهبرداری از سوی چند شهروند تهرانی به پلیس فتا ارجاع شد و تیمی از کارشناسان  این پلیس، بررسی تخصصی این پرونده ها را آغاز کردند.با تحقیق از مال باختگان مشخص شد که فردی تحت عنوان مجری برنامه رادیویی با آنها تماس گرفته و اعلام کرده که در یک مسابقه رادیویی برنده جایزه شده اند.

رئیس فتا تهران ادامه داد: در یک سناریوی تکراری فرد تماس گیرنده با به کارگیری شیوه های متقلبانه، مخاطب خود را برای دریافت مبلغ جایزه به مقابل دستگاه های خودپرداز کشانده و باترفندی خاص و ثبت کدهای اعلامی توسط مالباخته، موجودی حساب مخاطب را به حساب های مورد نظر خود انتقال داده بود. با آغاز تحقیقات تخصصی ماموران پلیس فتا، سرانجام سرنخ هایی از هویت واقعی متهم به دست آمد که قصد خروج از کشور را داشت. پس از هماهنگی های قضائی، متهم در حال خروج از کشور دستگیر شدو پس از انتقال به پلیس فتا به 170 فقره کلاهبرداری به همین شیوه  اعتراف کرد.

کارشناسان ارزش ریالی این کلاهبرداری ها را 100 میلیارد ریال اعلام کرده اند و متهم پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها