معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: شرکت توزیع برق کردستان بامشارکت بانک تجارت به منظور حمایت از کشاورزان در راستای اجرای تکالیف تعیین شده بند و تبصره قانون بودجه سال 1400 به تعدادی از چاه‌های آب کشاورزی که دارای مجوز بهره‌برداری باشند تسهیلات خرید پنل خورشیدی اعطا می‌کند.
کد خبر: ۱۳۳۷۴۴۷
اعطای تسهیلات خرید پنل خورشیدی به کشاورزان کردستانیبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، شاهین میروانی ظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: باهماهنگی و تعامل خوب شرکت توزیع برق و بانک تجارت استان تعدادی از مالکین چاه‌های کشاورزی بدون برق که دارای مجوز بهره‌برداری از شرکت آب منطقه‌ای باشند از این طرح می‌توانند برخوردار شوند.شاهین 

معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: در صورت خرید پنل خورشیدی با توجه به مشخصات پروژه و هزینه تمام شده حدود 60 تا 80 درصد از کل سرمایه مورد نیاز به صورت وام در اختیار کشاورزان  قرار می‌گیرد که در این صورت سرمایه اولیه مورد نیاز ازطریق استخراج آب توسط سیستم‌های خورشیدی فراهم می‌شود.

میروانی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع و کاهش هزینه کشاورزان و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید انرژی‌های پاک از منابع تجدیدپذیر از تاثیرات مهم اجرای این طرح است.

وی افزود: سرمایه اولیه و پول کمتری کشاورز نیاز داشته باشد، بلکه چاه به این شکل تبدیل به چشمه‌ای خواهد شد که از طلوع تاغروب خورشید، آب را در اختیار کشاورز برای فعالیت کشاورزی قرار داده خواهد شد.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع نیروی برق کردستان دربخش دیگری از سخنان خود گفت: در مقایسه بادیزل ژنراتور که هزینه زیادی بابت سوخت، کرایه حمل سوخت، روغن موتور، فیلترهوا، تعمیرات و…پرداخت می‌شود در این نوع سیستم خورشیدی کشاورز عملا هزینه‌ای اضافی بابت پمپاژ آب پرداخت نخواهد کرد.

این طرح از ابتدای مهرماه قابلیت اجرایی دارد و در صورت ارائه مجوزهای قانونی برای خرید انشعاب و تکمیل پرونده در حوزه‌های امور مشترکین شهرستان‌های تابعه، این تسهیلات برای این دسته از مشترکین ازطریق بانک عامل فراهم خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها