معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان ازنصب و بهره‌برداری 107 پنل خورشیدی با قدرت تولید 775 کیلووات برق در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۰۴۴۱
بهر‌ه‌برداری از 107 پنل خورشیدی در استان کردستانبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، هیوا خرم پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد:در حال حاضر قریب به 700 هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون 61 پنل خورشیدی خانگی با ظرفیت تولید 405 کیلووات برق، ادارات 31 پنل با قدرت 295 کیلووات و در مساجد و مدارس 15 پنل با ظرفیت قدرت 75 کیلووات نصب شده و در حال استفاده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: در حال حاضر این شرکت، برق تولیدی از صاحبان پنل‌های خورشیدی با ظرفیت  20 کیلو وات و کمتر را به ازای هر یک کیلووات ساعت 14 هزار و 560 ریال خریداری میکند که این نرخ برای  پنلهای با توان بیش از 20 تا 200 کیلووات 12 هزار و 700 ریال است، ضمن اینکه نرخ و زمان و نحوه قرارداد با مشترکان فوق در حال بازنگری است.

خرم در ادامه به ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان برای نصب پنل‌های خورشیدی اشاره کرد و گفت: به ازای هر کیلو وات و براساس تجهیزات استفاده شده، بین 150 تا 180 میلیون ریال تسهیلات از طریق بانک‌های استان  پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه با شورای هماهنگی بانک‌ها مبنی بر اعطای تسهیلات 18 درصدی پنج ساله برای واحدهای خدماتی و صنعتی که قصد احداث نیروگاه خورشیدی دارند، بسته شده است.

وی در خصوص نحوه پرداخت این تسهیلات افزود: مشترکان ابتدا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی به آدرس: (بخش خدمات الکترونیک پرکاربرد – بخش سامانه ای) و هم با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی ایران، نسبت به ثبت نام  اقدام نموده وهمکاران پس از بررسی‌های  فنی و بازدید میدانی درصورت تائید طرح، نسبت به معرفی آنها به بانک های استان اقدام خواهند نمود.

افزایش 30 درصدی درآمد سالانه نیروگاه‌های خورشیدی

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان خاطرنشان کرد: صاحب هر نیروگاه بعد از نصب آنها از محل خرید برق تولیدی توسط شرکت برق،درسال نخست هرماه 9 میلیون ریال درآمد دارد و بعد از آن هر سال 30 درصد به مبلغ درآمد وی از این نیروگاه اضافه می‌شود.

وی افزود: بازگشت سرمایه برای هر مشترک که نیروگاه خورشیدی رانصب می‌کند 4.5 سال طول می‌کشد ودر این مدت نیز بطور متوسط هر فرد از این محل هرماه حدود 12 میلیون ریال درآمد دارد که هزینه آن به حساب وی دربانک واریز می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به وجود 82 متقاضی کنونی برای نصب پنل خورشیدی پنج کیلوواتی در استان، ادامه داد: شرکت توزیع با تبلیغات گسترده نسبت به تشویق مردم اقدام کرده و همچنین به منظور تامین نیروی متخصص و پشتیبان در حوزه سیستم‌های تولید برق خورشیدی با همکاری  سازمان فنی وحرفه ای بسترهای خوبی فراهم شده تا آموزش متقاضیان برای احداث، پشتیبانی و تعمیرات بطور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: استان کردستان به دلیل داشتن روزهای آفتابی زیاد در طول سال شرایط مناسبی برای تولید انرژی تجدید پذیردارد و نصب نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس دراین استان از شرایط مطلوب و صرفه اقتصادی مناسبی برخوردار است گفتنی است؛ بکارگیری پنل‌های خورشیدی موجب خواهد شد تا ضمن سرمایه‌گذاری برای این دسته از مشترکان، صورت حساب‌های مصرفی آنها کاهش یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها