گزارشی از جزئیات بازسازی صحنه سرقت از طلافروشی در کرج

۱۶ روز عملیــــــــات برای دستگیری گانگستر خطرناک +عکس

دزدان مسلح طلافروشی نوبل خیابان بهشتی کرج، با انتقال به محل سرقت، صحنه سرقت را بازسازی کردند. ماموران مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز پس از ۱۶ روز تعقیب و گریز شبانه‌روزی، متهمان را دستگیر کردند. دو عضو اصلی باند در گفت‌و‌گو با جام‌جم به تشریح نقشه سرقت پرداختند.
کد خبر: ۱۳۳۶۵۳۹
۱۶ روز عملیــــــــات برای دستگیری گانگستر خطرناک +عکس
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در حاشیه بازسازی صحنه سرقت به خبرنگار جام‌جم گفت: ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه یکشنبه ۲۴ مرداد امسال سرقت مسلحانه از طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کرج به پلیس گزارش شد که سریع همراه تیمی از کارآگاهان راهی محل شده و تحقیقات برای دستگیری دزدان را آغاز کردیم. بررسی‌های اولیه نشان داد، دزدان سه نفر بودند که با یک دستگاه سمند بادمجانی‌رنگ مقابل طلافروشی توقف کرده و کمتر از یک دقیقه و ۳۰ ثانیه سرقت را انجام داده و فرار کرده بودند. پلاک خودرو را بررسی کرده و متوجه شدیم دزدان، ساعتی قبل آن را خارج از استان سرقت کرده بودند.
 
ردیابی خودرو نشان داد، دزدان پس از طی مسافتی با رها کردن سمند خودروی پرایدی را سرقت کرده و به فرارشان ادامه دادند. یک کیلومتر بعد دوباره سمند دیگری را سرقت کرده و به سمت تپه‌های حصار گریختند.
وی ادامه داد: وقتی به تپه‌های حصار رسیدیم، دزدان طلا‌ها را از قاب آن خارج کرده و با رها کردن قاب طلا‌ها و خودروی سمند فرار کرده بودند. سارقان مسلح در این سرقت خیلی حرفه‌ای عمل کرده و هیچ ردی از خود باقی نگذاشته بودند. آن‌ها ماسک و کلاه گذاشته و دستکش به‌دست داشتند.
 
با این‌که هیچ سرنخی از متهمان نداشتیم، با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان موفق به شناسایی هویت آن‌ها شدیم. در ادامه مشخص شد دزدان به یکی از شهر‌های غربی کشور فرار کرده‌اند که ۱۵ نفر از همکارانم راهی این شهر شده و پس از تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی، سه نفر از عاملان اصلی سرقت را شناسایی، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. در بررسی‌ها مشخص شد یکی از سارقان از مجرمان سابقه‌دار است که طی دو سا‌ل قبل به سه طلافروشی در غرب استان تهران و تهران بزرگ دستبرد زده و تحت تعقیب بود. بعضی از اعضای این باند دستگیر شده بودند، اما ماموران برای دستگیری این متهم چند‌بار اقدام کرده بودند، اما او موفق به فرار شد. با اعترافات این سه نفر، هشت نفر از مالخران و عوامل دیگر سرقت نیز دستگیر شدند.
 
۱۶ روز عملیــــــــات برای دستگیری گانگستر خطرناک +عکس

نادربیگی خاطر‌نشان کرد: متهمان در جریان تحقیقات به این سرقت و همچنین سرقت‌های دیگر در پاکدشت و شهریار و یک سرقت ناکام در تفرش اعتراف کردند. از سوی دیگر تلاش برای کشف اموال سرقتی ادامه داشت تا این‌که در باغی در زادگاه سرکرده باند، بخشی از اموال سرقتی و اسلحه‌ها که در زیر خاک مخفی شده بود کشف شد. خریداران اموال سرقتی اعتراف کردند که طلا‌های سرقتی را ذوب کرده و به تهران انتقال داده و در این شهر فروخته‌ا‌ند. سارقان دیروز - چهارشنبه - به محل سرقت منتقل شدند و صحنه دزدی را مقابل دوربین بازسازی کردند. با دستور دادستان کرج، چهره سه متهم اصلی بدون پوشش و بقیه متهمان با پوشش منتشر می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها