مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر عنوان کرد؛

سوگواره شعر عاشورایی

خیزش هنرمندان در معارف عاشورایی نمادی از تبلور فرهنگ غنی میان مردم محسوب می شود.
کد خبر: ۱۳۳۶۰۳۸

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در رونمایی از فراخوان شعر عاشورایی این استان برگزاری این سوگواره را گام مهمی در جهت خیزش هنرمندان به سمت معارف عاشورایی عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری در مراسم رونمایی از فراخوان شعر عاشورایی «جاماندگان از عرشیان نینوا» اظهار داشت: حرکت‌های هنری قطعاً زمینه‌ساز این جوشش‌های اجتماعی هستند و حرکت های مردمی را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تأثیر بسیار بالای هنر در جامعه و لزوم استفاده بهینه از این ظرفیت افزود: دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر تمایل دارند که جریان فرهنگ و هنر را به سمت کانون‌های بنیادین معرفت که یکی از آنها فرهنگ عاشورا است، سوق بدهند.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: جریان آتش گرما و شعله فروزان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در دل شیعیان، نه تنها فرصتی برای ابراز عاطفه و عشق و محبت است، بلکه فرصتی برای اندیشه‌ورزی، علم و معرفت نسبت به این وجود مقدس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شرایط امروز جهانی اضافه کرد: جامعه جهانی روز به روز برای دریافت این معرفت الهی و آشنا شدن با این سفینه نجات مهیاتر می‌شود و این مهم، فرصتی طلایی برای تمدن‌سازی به وجود آورده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها