حمیده عباسعلی مورد عمل جراحی ال سی ال زانو قرار گرفت ؛

در انتظار بازگشت طلایی

این روایت چند خطی می تواند برای بسیاری از ورزشکاران غم انگیز و اصلا چیزی در حد یک فاجعه باشد:  «ناکامی در المپیک در راه کسب مدال، مصدومیت شدید و رفتن زیر عمل جراحی و در نهایت حذف رشته کاراته از المپیک .»
کد خبر: ۱۳۳۵۲۰۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  این خلاصه ای از بدبیاری های حمیده عباسعلی بود، دختر کاراته کایی که با کلی امید و آرزو به المپیک توکیو رفت ، جانانه و پرانگیزه جنگید اما نتوانست مدالی از اولین و آخرین حضور کاراته در رقابت های المپیک بگیرد و دست خالی به ایران برگشت.

او بعد از المپیک کمی امید داشت که کاراته در المپیک بماند و در پاریس 2024 هم به میدان برود و آنجا مدال بگیرد اما در نهایت تصمیم قطعی اعلام و این رشته برای همیشه از المپیک بیرون رانده شد.

بعد از این اتفاق دختر پرامید کاراته ایران به دلیل تشدید وضعیتش روز شنبه مورد عمل جراحی قرار گرفت. او حتی پیش از اعزام به المپیک هم مصدوم بود و در جریان این رقابت ها مصدومیتش حتی تشدید هم شد.

عباسعلی در نهایت به دلیل پارگی ال سی ال زانو زیر تیغ جراحان رفت و با این شرایط تا مدت ها نه تنها نمی تواند در هیچ مسابقه ای شرکت کند بلکه حتی توانایی تمرین کردن هم ندارد.

اما عباسعلی قدرتمندتر از این حرف هاست.

مادر این دختر پرافتخار کاراته ایران بعد از عمل جراحی او به ما گفت: «حمیده توانایی های زیادی دارد، علاقه اش هم که به کاراته زبانزد است. اطمینان دارم او خیلی زود این مصدومیت را پشت سر می گذارد و بهتر و قدرتمندتر از همیشه به مسابقات کاراته برمی گردد.»

بالاخره این مادر بهتر از هر کسی دیگری دخترش را می شناسد.

عباسعلی که یکی از امیدهای کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو بود برای چند ماه آینده مسابقات مهمی را از دست می دهد مگر اینکه بخواهد ریسک خیلی بزرگی انجام بدهد و دوباره سلامتی اش را به مخاطره بیندازد. رقابت های قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان ، لیگ کاراته وان که مهم ترین رویدادها هستند. در کنار آن عباسعلی قطعا رقابت های داخلی را هم از دست داده است.

البته این برای نخستین بار نیست که عباسعلی مصدوم می شود و این چنین از رقابت های مختلف دور می ماند. او سال گذشته هم به شدت مصدوم شد و اگر المپیک یک سال به تعویق نمی افتاد قطعا رقابت های المپیک را از دست داده بود.

زمانی که با مادر عباسعلی همکلام شدیم این دختر کاراته کا بعد از عمل جراحی در ریکاوری قرار داشت. این ریکاوری برای عباسعلی ناآشنا نیست. سال گذشته هم آن را تجربه کرد اما دوباره برگشت و تا مرز مدال رفت.

کاراته از المپیک حذف شده و عباسعلی هم مصدوم است. شاید اگر هر کسی دیگر جای او بود تسلیم می شد. اما او حساب جداگانه ای دارد. همانطور که مادر حمیده می گوید: «حمیده انرژی خیلی زیادی دارد و انگیزه اش هم زیاد است. دخترم این روزها را هم پشت سر می گذارد و به زودی برمی گردد.»

هیلدا حسینی خواه / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها