یک ویروس شناسایی شده است که قدرت انتقال به شدت بالا و غیرقابل کنترل ارزیابی شده است.
کد خبر: ۱۳۳۴۷۹۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل،  به گفته دانشمندان این نوع ویروس کرونا که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد  می تواند عفونی تر و مسری از جهش های دیگر باشد و پتانسیل  فرار از واکسن  را دارد.

کارشناسان موسسه ملی بیماری های واگیر آفریقای جنوبی و بستر نوآوری و توالی تحقیقات موسوم به «وازولا ناتال» گفتند این گونه که فعلا C.1.2 نام دارد یک ویژگی بسیار خطرناک با خود حمل می کند: «افزایش قابلیت انتقال». ضمن اینکه این گونه تازه کشف شده جهش بیشتری نسبت به ویروس اصلی مشاهده شده در ووهان دارد.

البته این ویروس اولین بار در ماه می توسط دانشمندان آفریقای جنوبی شناسایی شد و از آن زمان در انگلستان ، چین ، جمهوری دموکراتیک کنگو ، موریس ، نیوزلند ، پرتغال و سوئیس نیز ردیابی شده است. اما تصور نمی شد که تا این اندازه خطرناک باشد. ویژگی های خطرناک این ویروس به تازگی شناسایی شده است.

دانشمندان در بررسی های خود بر روی این ویروس دریافتند که ژنوم این سویه از 0.2 درصد در ماه مه به 1.6 درصد در ماه ژوئن افزایش یافت.این دوره کوتاه افزایش مداوم در انواع آلفا ، بتا و گاما نیز مشاهده شده است. دانشمندان همچنین 14 جهش در  C.1.2 پیدا کردند. به نظر می رسد این ویروس حتی از دلتا و لامبدا هم خطرناک تر باشد.

در حالی که تحقیقات بیشتری برای تعیین تاثیر عملکرد این جهش ها لازم است ، دانشمندان هشدار دادند که آخرین نوع کشف شده از ویروس کرونا می تواند تمامی آنتی بادی ها و واکسن ها را خنثی کند.

در این گزارش که در مجله نیچر منتشر شد ، دانشمندان گفتند: «ما نسب سارس-کوو-2 ((SARS-CoV-2 تازه شناسایی شده را با چندین جهش سنبله را توصیف می کنیم که به احتمال زیاد در یک کلانشهر بزرگ در آفریقای جنوبی انتشار یافته و سپس به مناطق مختلف در دو شهرهای همسایه گسترش یافته است.»

در اوایل ماه جاری ، گزارشی که توسط «سرویس عمومی سلامت انگلیس» منتشر شد بیان کرد که سویه C.1.2 یکی از ده موردی است که توسط دانشمندان در انگلستان تحت نظارت است.

التبه در ماه آوریل دانشمندان یک سویه دیگر در آفریقای جنوبی - به نام B.1.351 - را پیدا کرده بودند که بیم آن می رفت واکسن ها را بی اثر کند.

بی اثر شدن واکسن ها در برابر انواع سویه های کرونا یک احتمال به شدت نگران کننده است که هر روز دلیل جدیدی برای آن عنوان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها