عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

لامبدا از دلتا خطرناک تر است / پیک پنجم بیش از اندازه طولانی شد

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می گوید خدا نکند لامبدا به ایران برسد چون اگر برسد وضعیت بدتری را رقم می زند.
کد خبر: ۱۳۳۴۶۸۹

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدرضا صالحی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار جام جم آنلاین عنوان داشت: در دو، سه روز گذشته وضعیت کرونایی در کشور روند ثابتی به خود گرفت. این روند ثابت از روز جمعه آغاز شد.

صالحی تاکید کرد: متاسفانه پیک پنجم کرونا در کشور به شکلی غیرعادی طولانی شد. پیک های قبلی چنین نبودند.

وی در رابطه با اینکه چرا ایران تا امروز پنج پیک داشته اما برخی دیگر از کشورها حتی به پیک سوم هم نرسیدند گفت: این بحث بسیار پیچیده ای است اما نباید فراموش کرد که بسیاری از کشورها کرونا را ردیابی نمی کنند، دنبال آمار نیستند و توانایی کنترل و ارزیابی شرایط موجود را ندارند. به همین دلیل است که شاید پیک های مختلفی را گذرانده اند و مشخص نیست

این پزشک متخصص تاکید کرد: این را هم نباید فراموش کرد که در سویی دیگر برخی از کشورها پروتکل های دقیقی را اجرا کرده اند و کارهای اجرایی مختلفی را جهت کنترل کووید انجام داده اند و به همین دلیل موفق تر هستند. از سویی در برخی از کشورها واکسیناسیون با روند منظمی پیش می رود که در کنترل پیک ها موثر است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با مقایسه بین دو ویروس جهش یافته لامبدا و دلتا گفت: خدا نکند لامبدا به ایران برسد. لامبدا دو خصلت در ژنتیک خود دارد که آن را از دلتا خطرناک تر می کند.

صالحی در پایان گفت: قدرت انتقال لامبدا بسیار بالاست و احتمالا واکسن ها را نیز بی اثر خواهد کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها