مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد؛

برگزاری یادواره تلویزیونی ۲۵۷ شهید کارمند گیلان

همسر شهید علیمحمدی:

امیدواریم روزی شاهد جهان بدون تروریسم باشیم

همسر شهید علیمحمدی از شهدای هسته ای کشورمان و عضو انجمن دفاع از قربانیان تروریسم گفت: انجمن شهدای ترور از ظرفیت بالایی برخودار است و معتقدیم می‌توانیم با استفاده از این بستر تروریسم را در انزوا قرار دهیم.
کد خبر: ۱۳۳۳۸۴۹
امیدواریم روزی شاهد جهان بدون تروریسم باشیمبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، منصوره کرمی در جمع خبرنگاران کردستانی اظهار کرد: انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در سال 86 توسط خانواده‌های شهدا و جانبازان ترور تاسیس شد این انجمن مردم‌نهاد سال 91 مقام مشورتی سازمان ملل را دریافت کرد و ما هر ساله به همراه تعدادی از خانواده‌های قربانی ترور در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل شرکت می‌کنیم.

همسر شهید مسعود علیمحمدی عنوان کرد: با حضور خود در سازمان ملل به دنیا نشان می‌دهیم که وضعیت مردم ایران و خانواده‌های قربانی ترور به چه صورت است و با سخنرانی‌هایی که می‌کنیم از دردی که کشیدن صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما با وجود خانواده های قربانی ترور و رنجی که متحمل شده‌اند به عنوان سندی محکم ثابت کرده‌ایم که ایران نه تنها کشوری تروریست نیست بلکه خود از قربانیان اقدامات تروریستی است، گفت: انجمن دفاع از قربانیان ترور سالانه چندین نشست علمی در موضوعات مختلف از جمله زنان، کارگران، کودکان و مسائل روزمره را برای خانواده‌ها برگزار می‌کند.

همسر شهید مسعود علیمحمدی تصریح کرد: انجمن قربانیان ترور ایران تنها انجمنی است که مقام مشورتی سازمان ملل دریافت کرده است.

کرمی اظهار کرد: ما در کشور بیش از 17 هزار قربانی ترور داریم و در برخی استان‌ها هنوز شاهد شهید شدن عزیزانی در عملیات تروریستی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش یک کار علمی را در شهر تهران انجام دادیم و خانواده‌های ترور که شاهد شهادت عزیزان خود بوده‌اند را شناسایی کرده‌ایم.

همسر شهید مسعود علیمحمدی اضافه کرد: بعد از تهیه پرسشنامه و پر کردن یک سوم از این خانواده‌ها به لحاظ روحی روانی سالم هستند و از لحاظ روحی روانی صدماتی که به این خانواده‌ها رسیده بود وجود دارد.

کرمی افزود: با وجود گذشت چندین دهه از شهادت شهدای ترور خانواده‌های این عزیزان هنوز داغ سخت بر سینه دارند و به محض صحبت کردن از شهدا اشک می‌ریزند.

وی اظهار کرد:کسانی که الان هر کدام بالای 40 سال سن دارند اما در سن خردسالی شاهد ترور عزیزان خود بوده و به لحاظ روحی روانی آسیب های زیادی دیده و نیازمند توجه هستند.

همسر شهید علیمحمدی اضافه کرد: خانواده‌های شهدای ترور که در فعالیت‌های اجتماعی داشته‌اند در کار مطالعاتی به عمل آمده به لحاظ روحی و روانی از مشکلات کمتری برخوردار بوده‌اند و به نوعی به دلیل مشارکت در این برنامه‌های اجتماعی توانسته‌اند خود را تخلیه کنند.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف که موجب حضور خانواده‌های شهدای ترور در کنار هم می‌شود و اجرای برنامه‌های آموزشی و تحقیقی از دیگر اقداماتی است که توسط انجمن انجام می‌شود و تاثیر بسزایی در کاهش تاثیرات آسیبهای ناشی از ترور عزیزانشان شده است.

کرمی اضافه کرد: انجمن شهدای ترور از ظرفیت بالایی برخودار است و معتقدیم می‌توانیم با استفاده از این بستر و ظرفیت تروریسم را در انزوا قرار دهیم.

همسر شهید علیمحمدی تصریح کرد: امیدواریم به روزی برسیم که شاهد جهان بدون تروریسیم باشیم و صدای این خانواده ها را به گوش همگان برسانیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها