کارشناسان شرکت دانش‌بنیان «عصر گویش پرداز» با تکیه بر هوش مصنوعی نرم‌افزار تبدیل گفتار به متن فارسی «نویسا» را طراحی و تولید کرده‌اند

پردازش هوشمند صوت فارسی با محصولات عصر گویش پرداز

شرکت دانش‎بنیان «سنگان صنعت» با بهره‎گیری از دانش مهندسان داخلی توانسته فشارسنج‎ ها و دماسنج‌ های صنعتی کاملا بومی را تولید و ارائه کند

فشارسنج و دماسنج صنعتی سنگان‌ صنعت

برای هر دانشجوی جوانی که به رشته و زمینه تحصیلی‌اش علاقه‎مند باشد، رسیدن به جایگاهی که بتواند با استفاده از آموخته‎ هایش نیازی در کشورش را برآورده کند، آرزوی بزرگی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۳۷۵۶

اما همیشه در این مسیر دشوار خبری از حمایت و تشویق نیست و ممکن است پیچیدگی‎ها و سرخوردگی‎های راه، ادامه این راه دشوار را تحمل‌ناپذیر کند.

فشارسنج و دماسنج صنعتی سنگان‌ صنعت

حسین معصومی از ابتدای دوران دانشجویی در رشته مهندسی مکانیک تلاش کرده است تمام آن چیزهایی که برای تکمیل آزمایشگاه دانشگاهش نیاز داشت را خودش بسازد. در این راه بارها شکست خورده و پشتیبانی خاصی هم نداشته است. با این وجود او بعد از سال‎ها پشتکار و ممارست در این مسیر، شرکت دانش‎بنیان «سنگان صنعت» را تاسیس کرد و اکنون همراه با دیگر مهندس‎های ایرانی در حال تولید تجهیزات مهم و کاربردی برای صنایع داخلی است.

مدیر عامل شرکت سنگان صنعت درباره فعالیت‎های این مجموعه به جام‎جم می‎گوید: «حدود سال 68 وقتی دانشجو بودم در آزمایشگاه دانشگاه تجهیزات آزمایشگاهی می‎ساختم. آن زمان کسی باور نمی‌کرد ما بتوانیم تجهیزات دقیق را در ایران بسازیم و نیاز صنایع و پالایشگاه‎ها را برطرف کنیم. حتی باید بگویم من و همکارانم را برای این تلاش مورد تمسخر قرار می‎دادند. اما پس از مدتی آزمایشگاه دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب را تکمیل کردیم، بسیاری از تجهیزات مورد نیاز آن را ساختیم و پروژه‎های مختلفی را به ثمر رساندیم تا کم‌کم شرکت دانش‎بنیان سنگان صنعت را در سال 74 راه‎اندازی کردیم. این شرکت به‌عنوان اولین تولید‎کننده فشارسنج و دماسنج‎های صنعتی (گیج فشار و دما) تأسیس شد. پس از آن تمام تلاش خود را برای توسعه و افزایش تولید به کار بستیم و با به‌کارگیری دانش فنی روز کشورهای هلند و آلمان و توانایی‌های بالقوه داخلی، حیطه فعالیت‎های خود را در زمینه طراحی و تولید سیستم‎های اندازه‎گیری فشار، دما، شیرآلات و اتصالات ابزاردقیق و تجهیزات حفاری گسترش دادیم.

حسین معصومی تصریح می‌کند: «اکنون از محصولات شرکت سنگان صنعت که صددرصد ساخت ایران است در پروژه های ملی نظیرپارس جنوبی استفاده می‌شود. شرکت سنگان صنعت دارای گواهینامه‌های
ISO 9001-2008 و ISO 10004-2010  و CE  اروپا  است و جزو اولین شرکت‎هایی است که موفق به عضویت در وندور لیست شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت پالایش و پخش فرآورده‎‏های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی شده است.»

محصولات سنگان صنعت و کاربردهای آن در صنایع

در تمام صنایعی که خط تولید دارند اگر با سیال‎ها (گازها و مایعات) سروکار داشته باشند نیاز به اندازه‎گیری و کنترل فشار و دمای سیال برایشان اهمیت پیدا می‎کند. برای مثال صنایع نفت و گاز برای سنجش سیالی که از لوله‎ها و مخازن عبور می‎کند نیاز به دانستن این اطلاعات و اندازه‎گیری آن دارند.

فشارسنج و دماسنج صنعتی سنگان‌ صنعت

صنایع شیمیایی و شرکت‎های تولید‎کننده مواد غذایی و دارویی هم از دیگر مصرف‎کنندگان این ابزارهای سنجش هستند. حتی در ساختمان‎های مسکونی هم بررسی فشار و دمای آب در موتورخانه مسأله‎ای ضروری است.

به گفته مدیرعامل سنگان صنعت، معدود شرکت‎هایی که در زمینه محصولات فشارسنج در کشور فعالیت دارند کار مونتاژ انجام می‌دهند اما سنگان صنعت توانسته با بهره‌گیری از دانش و تجربه متخصصان ایرانی در زمینه طراحی و ساخت این ابزارها خودکفا باشد و اگر ساز‌و‎کار خوبی برای جلوگیری از ورود محصول خارجی وجود داشته باشد با رفع نیاز کشور در این حوزه، جلوی خروج ارز را بگیرد.

برای اشاره به بخشی از تنوع محصولات سنگان صنعت می شود به فشارسنج‎های مکانیکی،ترانسمیترهای فشار، دماسنج‎های صنعتی، انواع دیافراگم سیل، انواع شیرآلات، اتصالات و منیفولدهای صنعتی و کنترل‎کننده‎های فشار اشاره کرد.

چالش‎های امروز، همان دغدغه‌های 20 سال پیش

معصومی می‎گوید: «سال 80 در مصاحبه‎ای که با مجله‎ مشعل وزرارت نفت داشتم از مشکلاتی گفتم که متأسفانه همچنان با گذشت 20 سال از آن روز با همان مشکلات دست و پنجه نرم می‎کنیم. مسأله‎ای مثل حمایت‌نکردن از از کالاهای داخلی و ورود کالای خارجی به کشور چیزی است که باوجود تصویب قانون در این باره همچنان شاهد هستیم حمایت لازم از تولیدات داخلی صورت نمی‎گیرد. حتی زمانی که خرید دلاری امکان‌پذیر نبود بعضی ها از شرکت نماینده خارجی‎ها به‌شکل ریالی خرید می‎کردند، در حالی که همان شرکت‎ها به ایران کالا نمی‎فروختند. زیرا ایران در فهرست تحریم‎شان قرار داشت. به گمان من خرید خارجی باید ممنوع شود و برای این مسأله ضمانت اجرایی و حسابرسی دقیق هم وجود داشته باشد. متأسفانه بعضی از شرکت‎های داخلی برای پروژه‎هایی که مثلا ممکن است دو تا سه سال طول بکشد تا اجرایی بشود در سه ماه پایانی سفارش کار می‎دهند و وقتی به آنها اعلام می‎کنیم زمان بیشتری برای تحویل محصول نیاز است می‎روند تا به بهانه اینکه شرکت داخلی زمان زیادی برای تحویل محصول لازم دارد، مجوز تهیه کالای خارجی را بگیرند. در زمینه ترویج فرهنگ استفاده از کالای خارجی هنوز اقدامات زیادی باید انجام بگیرد تا این رفتار در مردم و سازمان‎ها نهادینه شود. همین موضوع باعث می‎شود بعد از مدتی ارتقای محصولات ایرانی را در تمام زمینه‏ها شاهد باشیم اما بدون حمایت و کوتاه‌کردن دست خارجی‎ها چنین اتفاقی ممکن نیست.»

افق پیش رو

مدیرعامل سنگان صنعت می‎گوید: «افزایش تعداد و تنوع محصولات یکی از برنامه‎های سنگان صنعت است. برای مثال انواع دماسنج‎ها و فشارسنج‎ها و شیرآلات برای مصارف مختلف در دست تهیه است. صادرات هم از دیگر اهداف ماست. اما تا وقتی تحریم‎ها برقرار باشد ناچاریم با کشورهایی که رابطه خوبی با ایران دارند ادامه دهیم. اگر تعاملات سیاسی بین ایران و کشورهای دیگر بهبود یابد حتما برنامه‎های ویژه دیگری هم خواهیم داشت.»

مزایای ابزار و تجهیزات سنگان صنعت

فشارسنج و دماسنج صنعتی سنگان‌ صنعت

 

قیمت کمتر از محصولات خارجی
به دلیل این که همه محصولات در کشور تولید می‎شوند هزینه آن در مقایسه با نمونه‎های آمریکایی و آلمانی و کره‎ای پایین‎تر است، گرچه در کیفیت با هم کاملا قابل رقابت هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش
محصولات سنگان صنعت دو سال گارانتی دارد و خدمات پس از فروش را به مدت 10 سال برای مشتریان خود ارائه می‎دهد.

مشاوره‎های مهندسی و خلاقیت در ارائه محصول
نوآوری در طراحی و ساخت محصولات سنگان صنعت یکی از نکات متمایز کننده آن با محصولات مونتاژشده یا خارجی است و البته ارائه مشاوره‎های مهندسی هم از خدمات دیگری است که برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

راه های ارتباط با سنگان صنعت

وبسایت: sangansanat.com
اینستاگرام: sangansanat
تلفن: 56230420-021
آدرس:کیلومتر 40 بزرگراه تهران- قم، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار گلستان، خیابان گلشن 10، پلاک 16

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها