رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین :

لامبدا به ایران نرسیده است / «اتصال» دلتا قوی تر است

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای کشوری می گوید ویروس خطرناک و جهش یافته لامبدا در ایران شناسایی نشده است و موارد ثبت شده مربوط به دلتا است.
کد خبر: ۱۳۳۳۵۳۷

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که خطرات مربوط به ویروس جهش یافته لامبدا بسیاری را نگران کرده است ترس از ورود آن به ایران وجود دارد. این ویروس جهش یافته در برخی از پژوهش ها خطرناک تر از ویروس کرونای دلتا معرفی می شود هر چند در اینباره قطعیت وجود ندارد.

لامبدا به ایران رسیده است؟ دکتر مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای کشوری در گفت و گو با جام جم آنلاین در این رابطه عنوان کرد: بررسی ژنتیکی در رابطه با ورود لامبدا به ایران انجام نشده است. کارشناسانی که بررسی تحقیقات مبتنی بر ژنتیک انجام می دهند لامبدا را تایید نکرده اند و فقط زمانی می توانیم درباره حضور این ویروس در ایران صحبت کنیم که این کارشناسان احتمال را تایید کرده باشند.

این پزشک متخصص در رابطه با خطرناک تر بودن لامبدا نسبت به دلتا نیز گفت: هر یک از جهش های ویروس کرونا ویژگی خاصی دارند. ویژگی دلتا این است که سرعت شیوع بسیار بالایی دارد و علاوه بر آن اتصال قوی تری برقرار می کند.

قانعی خاطرنشان کرد: لامبدا تفاوت هایی با دلتا دارد اما با این حال امکان دارد در برخی موارد خطر لامبدا کمتر باشد و برعکس در برخی موارد خطرات بیشتری به همراه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها