قیمت سئو سایت در سال 1400 چقدر است؟

حتما شما هم دوست دارید در صفحه اول گوگل دیده شوید. کیست که این قهرمانی را نپسندد؟ البته این قهرمانی مُفت به دست نمی‌آید و باید برای آن جور هندوستان کشید.
کد خبر: ۱۳۳۲۵۴۳
 
قیمت سئو سایت در سال 1400 چقدر است؟
 
هزینه سئو سایت بستگی به عوامل مختلفی دارد، اما در ادامه این مقاله به شما می‌گوییم چه فاکتورهایی روی قیمت سئو سایت اثرگذار هستند.

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو را می‌دهد. خودمانی بخواهیم بگوییم، سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که کمک می‌کند سایت شما در کلمات کلیدی خاصی در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

سئو سایت چقدر طول می‌کشد و چقدر هزینه دارد؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند سئو فرایندی کوتاه مدت است و هر وقت اراده و البته هزینه کنند، سایتشان به صفحه اول گوگل راه پیدا می‌کند. اگر سراغ نتایج پایدار هستید این پنبه را از گوشتان بیرون بیاورید، چراکه سئو معجزه‌ای نیست که قرار باشد یک شبه اتفاق بیفتد. برای این‌که با سئو بیشتر آشنا شوید باید قسمت‌های مختلف آن را بشناسید. به‌طور کلی سئو سایت 3 بخش کلی دارد:

سئو تکنیکال (Technical SEO): مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که به بررسی و رفع مشکلات تکنیکال سایت می‌پردازد. برای این قسمت معمولا نیاز است که سئو کار با تیم فنی هماهنگ شود، یا این‌که دسترسی‌هایی از تیم فنی بگیرد تا بتواند خودش تغییراتی را اعمال کند؛ مثلا انواع تگ کنونیکال، ریدایرکت‌ها، بررسی و بهبود Performance در همین دسته قرار می‌گیرد.

سئو داخلی (On-Page SEO): سئو داخلی به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که در درون سایت شما اتفاق می‌افتد و قرار است حال سئویی آن را بهتر کند. لینک‌سازی داخلی، تولید و بهینه سازی محتوا و نوشتن تگ‌های تایتل و دیسکریپشن بخشی از این اقدامات محسوب می‌شوند.

سئو خارجی (Off-page SEO): سئو خارجی مجموعه اقداماتی است که خارج از سایت شما رخ می‌دهد و موجب افزایش رتبه سایتتان خواهد شد. اهمیت بک لینک در کسب اعتبار سایت بسیار مهم است، بنابراین از روش‌های مختلف مثل داشتن پیج معتبر در سوشال مدیا، رپورتاژ، خرید بک لینک و یا روش‌های دیگر می‌توان چنین اعتباری را برای سایت کسب کرد.

حال که با این مراحل آشنا شدید، بیایید ببینیم سئو چقدر زمان می‌برد. اگر سراغ نتایج پایدار هستید، باید صبور باشید. هیچ بار کجی به منزل نمی‌رسد، به همین دلیل است که سئو کلاه سیاه حتی اگر نتیجه هم بدهد، به‌سرعت سایت شما را زمین خواهد زد. بنابراین به فرض رعایت تمام شرایط گفته شده و نبود مشکلات فنی بغرنج، حداقل 6 ماه طول می‌کشد تا شما به صفحه اول گوگل برسید. این بازه‌ی زمانی مربوط به کیووردهایی است که خیلی پر رقابت نباشند، برای کیووردهای پررقابت‌تر، حتی باید صبورتر باشید و تا یک سال هم صبر کنید.

قیمت خدمات سئو چقدر است؟

باتوجه به مواردی که در بالا گفته شد، حتما می‌توانید پیش‌بینی کنید که قیمت سئو نمی‌تواند نرخ ثابت و مشخصی داشته باشد. درواقع این کاملا بستگی به وضعیت وب‌سایت شما دارد که چقدر کار نیاز داشته باشد. بنابراین بیایید عوامل مختلفی که بر قیمت سئو سایت اثرگذار است را بررسی کنیم:

بزرگی و کوچکی سایت

سایتتان چقدر بزرگ است و چقدر تنوع دارد؟ آیا یک سایت فروشگاهی نوپاست یا سایتی باسابقه طولانی و ترافیک روزانه بالا؟ چه تعداد URL دارد؟ میزان به روز بودن و ترند بودن سایتتان چقدر است؟ کار کردن روی هر یک از این سایت‌ها نیازمند زمان و انرژی متفاوتی است و نمی‌توان انتظار داشت که با هم یکی باشند.

تعداد و انواع خدمات

کدام قسمت سئو را می‌خواهید برایتان انجام دهند؟ آیا صفر تا 100 را می‌خواهید واگذار کنید یا فقط بخشی از سئو را؟ ابزارهای مختلف برای سایتتان استفاده شود یا نه؟ دوست دارید آموزش هم دریافت کنید؟ همه‌ی این‌ها عواملی هستند که می‌توانند روی قیمت سئو سایت اثر بگذارند.

همانطور که گفتیم سئو دریایی از تکنیک‌هاست که هر کدام انرژی زیادی می‌برد. برای مثال در بخش تولید محتوا باید تکلیفتان را با سئوکار مشخص کنید؛ آیا تیمی دارید که تولید محتوا را انجام دهد یا این‌که تیم سئو باید آن را تقبل کند؟ یا وقتی بحث سئوی آف پیج به میان می‌آید، چقدر حاضرید برای کیووردهای مهم‌تان هزینه کنید؟ این‌ها مواردی است که به‌شدت روی قیمت سئو سایت تاثیر می‌گذارد.

برون سپاری یا استخدام سئوکار

ممکن است شما شرکتی داشته باشید که نیازمند یک متخصص یا حتی تیم سئو باشد؛ بنابراین قصد دارید یک متخصص سئو استخدام کنید. در این صورت باید حقوق و مزایایی در حد عرف جامعه به نیروی‌تان بپردازید. گاهی فرصت استخدام نیرو ندارید یا شرکتی به آن معنا ندارید که بخواهد نیروی ثابت داشته باشد، یا به هر دلیل دیگر نمی‌خواهید نیروی ثابت داشته باشد، بنابراین به سراغ برون سپاری خدمات سئو سایت می‌روید. در این صورت می‌توانید از یک تیم سئو یا مشاور سئو خدمات سئو سایت دریافت کنید. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد، اما آنچه مهم است تاثیری است که بر قیمت سئو می‌گذارد. در بسیاری از مواقع، برون سپاری سئو هزینه‌ی تمام شده‌ی کمتری برای‌تان در پی خواهد داشت.

با توجه به همه موارد گفته شده، قیمت سئو در سال 1400 از حداقل 5 میلیون تومان شروع می‌شود و برای حداکثرش نمی‌توان سقفی تعیین کرد.

قیمت خدمات سئو سایت را کجا ببینیم؟

شما می‌توانید برای دیدن قیمت سئو سایت در سال 1400 به سایت منتوریکس سر بزنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بخش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ را پوشش می‌دهد و برای سئو جدولی شفاف، همراه با برآورد هزینه دارد. شما می‌توانید باتوجه به نیاز سئویی سایتتان یکی از پلن‌های برنز، نقره‌ای و طلایی را انتخاب و از خدمات آن بهره‌مند شوید. برای دیدن نمونه کارها و لیست قیمت سئو در سال 1400 وارد سایت منتوریکس شوید.
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها