بیش از هزار فرصت شغلی فعال در ارتباط با تولید محتوا در وبسایت جابینجا، تولید محتوا را به یکی از پرتقاضاترین ردیف‌های شغلی در ایران تبدیل کرده است. تولید محتوا در فرم‌های مختلف تصویری، ویدیویی و متنی انجام می‌شود. کسب تخصص در هر یک از این زیرشاخه‌ها، نیازمند صرف زمان و دریافت آموزش‌های استاندارد است.
کد خبر: ۱۳۴۶۳۳۶
اگر شما هم متقاضی فعالیت در جایگاه شغلی نوظهور تولید محتوا هستید، بهتر است قدم‌های ابتدایی را به درستی بردارید تا در سریع‌ترین زمان، به یک کارشناس تولید محتوای حرفه‌ای تبدیل شوید.

بهتر است ابتدا مشخص کنیم کارشناس تولید محتوا کیست و چگونه می‌تواند با دانش خود در حوزه سئو، یک کسب و کار را ارتقا دهد. سپس با مهم‌ترین ویژگی‌های کارشناسان تولید محتوا آشنا می‌شویم. در انتها نیز، بهترین دوره تولید محتوا به زبان فارسی را معرفی می‌کنیم تا در مسیر تبدیل‌شدن به متخصص محتوا، کمک‌حال شما باشیم! اگر به دنبال پاسخ کامل سوال برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم، هستید شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.
 

برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟


تولید محتوا، زبان مشترکی برای ارتباط با گوگل


 مدت زمان زیادی از ورود کسب‌وکارها به فضای وب نمی‌گذرد. با همه‌گیری ابزارهای دیجیتال مانند گوشی‌های هوشمند، فعالیت‌های مختلفی نظیر آموزش، خرید و از همه مهم‌تر یعنی ارتباطات از دنیای خارجی به فضای مجازی گوشی‌های موبایل، کوچ کرده است.

در چنین شرایطی، گوگل به عنوان یک موتور پاسخگو، اولویت خود را بر رفع تمام و کمال نیازهای مخاطبان قرار داده است.
 
اگرچه گوگل تنها موتور جست‌وجو در دنیا نیست، با این حال، حدود 98 درصد از جست و جوهای تمام کاربران در گوگل انجام می‌شود. تولیدکنندگان محتوا، نقش پررنگی در تامین محتوای گوگل ایفا می‌کنند. جالب است بدانید پیش از آن که گوگل به قدرت امروزی خود برسد، بیل گیتس در سال 1996 در وبلاگ شخصی خود درباره اهمیت محتوا نوشده بود:

"آنهایی که موفق می‌شوند، اینترنت را به سمت بازاری از ایده‎ها، تجربیات و محصولات حرکت خواهند داد؛ بازار محتوا."

گیتس با بیان جمله بالا، پیش‌بینی می‌کند در آینده‌ای نه چندان دور، تولید محتوا به خودی خود، بستری برای تبلیغات و تعامل میان افراد خواهد بود. با روی کار آمدن موتور جست و جوی گوگل و پیدایش مفهوم SEO این پیش‌بینی‌ها به حقیقت پیوست و کسب درآمد از طریق تولید محتوا، ممکن شد.

برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟

یک کارشناس محتوا با تسلط بر مبانی سئو و انجام تکنیک‌های کلاه سفید، می‌تواند تا حد زیادی با مطالب خود، رضایت کاربر را جلب و کسب و کار خود را بهبود دهد. استفاده بجا از کلمات کلیدی، نگارش متونی با خوانش ساده و تولید مفاهم مورد نیاز کاربران صفحات وب، از مهم‌ترین وظایفی‌ست که یک نویسنده را به کارشناس تولید محتوا تبدیل می‌کند.

اگر مایلید حرفه خود را در جایگاه کارشناس تولید محتوا آغاز کنید، بهتر است چند ویژگی تخصصی را در خود پرورش دهید.
 
در ادامه این مقاله، این ویژگی‌ها را به اختصار شرح می‌دهیم.


از نویسنده تا کارشناس، 4 مهارت اصلی برای تولیدکنندگان محتوا


اگر قلم خوبی دارید و مشتاق نوشتن هستید، بهتر است بدانید مهارت‌های کارشناس تولید محتوا، محدود به این موارد نیست. پیش از نگارش محتوا نیاز دارید رقبایتان را به خوبی بسنجید و درک درستی از نیاز مخاطبان خود، پیدا کنید. پس تسلط به زبان‌های مختلف حوزه فعالیت خود و آگاهی از قوائد نگارشی، اگرچه ضروری‌ست، اما کافی نیست. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با 4 مهارت اصلی برای آغاز تولید محتوا آشنا شویم.
 

1-       تسلط بر الگوریتم‌های گوگل، اولین ویژگی کارشناس تولید محتوا حرفه‌ای

دانستن نحوه کار الگوریتم‌های گوگل، یکی از اصول اصلی تولید محتواست. اگرچه شما محتوا را برای کاربران تولید می‌کنید با این حال، ربات‌های گوگل رابط میان تولید و توزیع محتوا هستند. باید قادر باشید زبان گوگل را به درستی بدانید و از قابلیت‌های هر الگوریتم، به‌خوبی استفاده کنید. برای یادگیری الگوریتم‌های گوگل، منابع مختلفی در فضای وب وجود دارد. اگر به دنبال یک منبع معتبر و رایگان هستید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به صفحه انواع الگوریتم های گوگل است. در این صفحه ضمن مشاهده ویدیو، مطالعه مقاله و آشنایی صفرتاصد با کارخانه الگوریتم‌سازی گوگل می‌توانید کتاب "الگوریتم‌های گوگل، بازدید رایگان از باغ وحش گوگل" را هم به رایگان دانلود کنید.
 
 
برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟

2-     جست و جوی حرفه‌ای در فضای وب یا Keyword Research

همانطور که گفتیم، داشتن تصویری از فعالیت‌های رقبا، باعث می‌شود بتوانیم در تولید محتوا موفق‌تر عمل کنیم. علاوه بر آن، ایده‌یابی، یافتن کلمات کلیدی مرتبط با ایده اصلی و جست و جو در میان منابع علمی برای نگارش یک موضوع، از اولین قدم‌ها برای تولید محتوا به شمار می‌رود.
 

3-    آشنایی با ابزارهای گرافیکی، عصای دست کارشناسان تولید محتوا!

سومین مهارت برای آغاز تولید محتوا، آشنایی نسبی با برنامه‌های ادیت تصویر است. تصاویر نقش پررنگی در سئو سایت دارند. به وسیله تصویر، کیفیت محتوای شما افزایش پیدا می‌کند و مفهوم کلیدی، در قالب جدیدی تکرار می‌شود. علاوه بر آشنایی با ادیت ساده تصاویر، رعایت حجم و اندازه استاندارد نیز، اهمیت زیادی دارد. به دلیل محدودیت‌های فضای وب، بهتر است تصاویری با حجم پایین انتخاب کنید یا در صورت نیاز، از حجم تصاویر انتخابی، بکاهید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از تاثیر حجم تصاویر بر سئو سایت، مقاله کم کردن حجم عکس از آکادمی وبسیما را مطالعه کنید.
 

4-      آشنایی با زبان انگلیسی، استفاده از منابع بی‌پایان دانش برای تولید محتوا

آخرین مورد از لیست مهارت‌های لازم برای تولید محتوا، آشنایی و تسلط بر زبان انگلیسی است. همانطور که می‌دانید، حجم زیادی از آموزش‌ها، مطالب و مقالات معتبر در فضای وب، با زبان انگلیسی منتشر شده‌اند. به همین دلیل، دانستن این زبان می‌تواند به شما در تولید محتوای ناب و به‌روز، کمک کند.


برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟
بهترین منبع آموزش تولید محتوا کدام است؟


اگر از ما بپرسید که برای برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم؟ پیشنهاد ما آشنایی ابتدایی با مفاهیم تولید محتوا و سپس تمرین و تمرین و تمرین است.

مهارت‌های مختلفی مانند تسلط بر مفاهیم سئو، تقویت زبان انگلیسی و Keyword Research نیاز به صرف‌زمان و تمرین مداوم دارند. اما یک مسیر مطمئن می‌تواند شروع تولید محتوا را برای شما راحت‌تر کند. کارگاه آموزش تولید محتوا آکادمی وبسیما، یک دوره جامع و کاربردی برای متقاضیان فعالیت در این حوزه است. با شرکت در این کارگاه، می‌توانید تولید محتوا را از نقطه صفر بیاموزید و تا بالاتر رفتن از رتبه 1 گوگل، ادامه دهید! پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه کارگاه سرفصل‌ها و بخشی از محتوای دوره را به صورت رایگان مشاهده کنید. با شرکت در کارگاه تولید محتوا به سبک وبسیما، متفاوت‌تر از دیگران بنویسید.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها