قنادباشی در گفت‌وگو با جام جم مطرح کرد:

شیخ زکزاکی نماد مبارزه با اسلام آمریکایی در آفریقا

 دفتر «شیخ زکزاکی» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هر نوع اطلاعات و خبری مربوط به شیخ زکزاکی و جنبش اسلامی نیجریه را از طریق دفتر در ایران داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۳۲۵۲۶

به گزارش جام جم، دفتر شیخ زکزاکی اطلاعیه‌ای را در خصوص آزادی وی و همسرش منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: همانگونه که همه آزادی خواهان جهان و به ویژه جهان اسلام و خصوصاً جهان تشیع و به طور خاص ایرانیان عزیز اطلاع دارند، خوشبختانه پس از ۶ سال ظلم آشکار حکومت نیجریه، بالاخره حق پیروز شد و دادگاه عالی کادونا حکم به برائت علامه سید ابراهیم زکزاکی و همسر محترمشان خانم زینت ابراهیم را از ۸ اتهام مختلف صادر کرد.

در ادامه اطلاعیه آمده است: لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۶ دادگاه عالی پایتخت نیجریه حکم برائت ایشان را صادر کرده بود، ولی چون نیجریه ایالتی اداره می‌شود، ایالت کادونا به این برائت تن در نداد و خواستار ادامه محاکمه شیخ شد. خوشبختانه پیگیری‌های روزانه اعضای جنبش اسلامی نیجریه و سایر طرفداران شیخ زکزاکی در نیجریه باعث شد که کشتار این افراد در مراسم مختلف و راهپیمایی‌ها، پایداری آن‌ها را کاهش نداده و با ایستادگی تمام ظرف این چند سال موفق به آزادی شیخ زکزاکی و همسرشان در شب عید سعید غدیر شدند.

اطلاعیه دفتر «شیخ زکزاکی» درباره آزادی وی و همسرش

در اطلاعیه مذکور آمده است: در این ایام بابرکت غدیر و تولد امام کاظم (ع) و مباهله، با عرض تبریک این پیروزی بزرگ و آزادی غرورانگیز یک سرباز بزرگ غدیر، به مولا و سرورمان امام زمان علیه السلام، مقام معظم رهبری، همه طرفداران عزت و آزادی در همه سرزمین‌ها و به ویژه جریان مقاومت و به طور خاص مردم شریف ایران که این عیدی بزرگ را در شب عید غدیر دریافت کردند، با توجه به بعضی از اطلاع رسانی‌های غلطی که در فضای مجازی و یا در بعضی از رسانه‌ها در مورد این پیروزی بزرگ مطرح می‌شود که ممکن است افکار عده‌ای کم اطلاع را دچار مطالب غیر واقعی کند نکات زیر را به استحضار می‌رساند:

*آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی صرفاً به دلیل مقاومت شیخ و همسرش و جنبش اسلامی نیجریه انجام شده است لذا همه مطالب و مواردی که در راستای آزادی ایشان مطرح می‌شود هیچ سندیتی نداشته و صحیح نیست.

*گمانه زنی‌های زیادی در مورد آینده شیخ زکزاکی از نظر چگونگی معالجه و مسافرت به بعضی کشور‌ها برای معالجه و امثال آن اصلاً صحیح نبوده و هنوز شیخ و همسرش هیچ تصمیمی برای بحث معالجه در چه کشوری و چگونه، نگرفته‌اند. این موضوع همراه با سایر برنامه‌های آینده شیخ و ادامه روند جنبش اسلامی در نیجریه در حال بررسی است.

*با توجه به سوء استفاده‌هایی که دشمنان و یا دوستان نادان ممکن است از فضای ایجاد شده برای آزادی شیخ بنمایند که ممکن است خیلی از این‌ها برای آینده شیخ نه تنها استفاده‌ای نداشته بلکه ضرر هم داشته باشد، از همه آزادیخواهان جهان و به ویژه ملت شریف ایران و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف درخواست می‌کنیم که هر نوع اطلاعات و خبری مربوط به شیخ و از هرگونه خبری راجع به شیخ زکزاکی و جنبش اسلامی نیجریه را از طریق دفتر در ایران داشته باشند و یا اگر در فضای مجازی با خبری مواجه شدند، به دفتر ارسال تا نسبت به صحت و سقم آن اطلاع رسانی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها