معاون فنی گمرک ایران از ورود ۴۵ کامیون سرم طی روزهای گذشته تاکنون خبر داد و از عدم توجه برخی دستگاه‌ها جهت ترخیص مواد دارویی از گمرک انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۳۳۱۸۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، به دنبال اعلام کمبود سرم در کشور و اقدام برای واردات، از روز سه شنبه واردات آن آغاز و گمرک از ورود اولین محموله ها خبر داد.

این در حالی است که تازه‌ترین اعلام ارونقی - معاون فنی گمرک ایران- به ایسنا از این حکایت دارد که از ۱۹ مرداد تا امروز (۲۲ مرداد ماه)، ۴۵دستگاه کامیون حامل سرم از طریق گمرک بازرگان به مقصد گمرکات تهران و حضرت امام (ره) راه اندازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به بخشنامه اخیر گمرک ایران به گمرکات اجرایی یادآور شد که طی این ابلاغیه، تمامی مواد اولیه واکسن، دارو و تجهیزات مرتبط با دارو که با دارو ارتباط دارند باید بلافاصله در حداقل زمان ممکن ترخیص شود و هیچ گونه ایستائی و تعلل در این رابطه قابل پذیرش نیست.

مسئولان بیایند و بازدید کنند

این مقام مسئول در گمرک ایران این را هم گفت که مواد اولیه دارویی در کشورمان به حد کافی وجود دارد، ولی در مواردی اهتمام کافی از سوی دستگاه‌های ذیربط جهت ترخیص و ورود به کشور نیست.

ارونقی با بیان اینکه درحالی که در بدترین و بحرانی ترین شرایط پاندمی کرونا قرار داریم متاسفانه برای برخی ها این شرایط بحرانی با شرایط عادی تفاوتی ندارد و تا موضوعی رسانه ای نمی شود، مورد توجه قرار نمی گیرد، گفت: مسئولین مربوطه از سردخانه های نگهداری دارو و مواد اولیه بازدید کنند و ببینند با وجود صف های عریض و طویل مردم مستأصل در مقابل داروخانه ها، چه حجم دارو و مواد اولیه در این سردخانه ها و انبارها دپو شده است.

دستگاه قضا ورود کرد

به گفته وی، اخیرا دستگاه قضایی به درخواست گمرک برای ترخیص مواد اولیه و داروهای مورد نیاز مردم ورود کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها