میزان مصرف برق روز گذشته و در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه به ۶۳ هزار و ۸۰۳ مگاوات افزایش یافت که نسبت به روز قبل (سه‌شنبه) با رشد ۹۴۳ مگاواتی همراه شد.
کد خبر: ۱۳۳۰۳۵۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از آن دارد که میزان مصرف برق روز گذشته کشور نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۷ هزار و ۹۰ مگاوات بوده با رشد بیش از ۶ هزارمگاوات همراه شده است.

روند افزایشی مصرف برق شب گذشته نیز تداوم یافت به گونه‌ای که درساعت ۲۱ و ۱۹ دقیقه به ۵۸ هزار و ۲۳۸ مگاوات رسید و این درحالی است که شب قبل این میزان ۵۷ هزار و ۸۸۱ مگاوات بود.

روند مصرف برق در بخش صنعت نیز بیانگر رشد در این بخش است به گونه‌ای که در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه روز گذشته ۳ هزار و ۵۹ مگاوات برق مصرف کرد و در ساعت ۲۱ و ۱۹ دقیقه این میزان به عدد۳ هزار و ۲۷۲ مگاوات افزایش یافت.

روزگذشته ۶ هزار و ۱۱۸ مگاوات برق مورد نیاز کشور از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین شد.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق گفت: هفته آینده هفته‌ای پرمصرف خواهد بود و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در هفته آتی در سراسر کشور و رسیدن به میانگین دمای ۳۸ درجه، صنعت برق با افزایش نیاز مصرف از سوی مشترکان روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: در پی افزایش دما، نیاز مصرف تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد خواهد داشت که از این مقدار فقط ۵۴ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های کشور قابل تامین خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها