به تازگی سیاره‌ای گازی و عظیم در فاصله ۳۵ سال نوری زمین رصد شده که دور ستاره سرخ و کوتوله مدار می‌زند. روز و شب در این سیاره تقریبا یکسان است.
به تازگی سیاره‌ای گازی و عظیم در فاصله ۳۵ سال نوری زمین رصد شده که دور ستاره سرخ و کوتوله مدار می‌زند. روز و شب در این سیاره تقریبا یکسان است.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۲۶
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر، ستاره شناسان سیاره عجیبی کشف کرده‌اند که در فاصله ۳۵ سال نوری از زمین قرار دارد و روز و شب آن کاملاً یکسان است.

در گزارش ایندیپندنت آمده است، این سیاره خارج از منظومه شمسی که «کوکوناتس -۲ بی» یا (Coconuts-2 b) نام دارد، یک سیاره عظیم گازی است که حجم آن ۶ برابر مشتری است و دور یک ستاره کوتوله سرخ مدار می‌زند. فاصله این سیاره و ستاره کوتوله مذکور ۹ میلیارد کیلومتر است که ۶ هزار بار کمتر از فاصله بین زمین و خورشید (۱۵۱/۸۷ میلیون کیلومتر) به حساب می‌آید.

مدار بزرگ این سیاره و دمای اندک ستاره سرخ کوتوله به آن معنا است که روز در این سیاره تقریباً با شب یکسان است و ستاره مذکور به شکل یک نور درخشان قرمز دیده می‌شود.

ژوجیانگ ژانگ، یک فارغ التحصیل انستیتو ستاره شناسی دانشگاه هاوایی به طور غیرمنتظره «کوکوناتس ۲ بی» و منظومه «کوکوناتس ۲» را طبقه بندی کرده است. سیاره «کوکوناتس ۲ بی» نخستین بار در ۲۰۱۱ میلادی رصد شد. اما کارشناسان تصور می‌کردند این یک شیء آسمانی شناور باشد.

ژانگ در این باره می‌گوید: منظومه «کوکوناتس ۲» یک سیاره عظیم در فاصله‌ای طولانی از یک ستاره با دمایی اندک مدار می‌زند و با منظومه شمسی تفاوت بسیار زیادی است.

دمای سیاره کوکوناتس ۲ بی حدود ۱۶۰ درجه سلیوس است و به دلیل بازده اندک انرژی آن فقط با استفاده از نور مادون قرمز قابل ردیابی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها