نزدیک به ۳۰۰ نفر از نیرو‌های نظامی ارتش استراليا، از امروز صبح به پلیس سیدنی در کنترل رعایت مقررات مربوط به قرنطینه کمک می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۲۹۶۸۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از­ ­خبرگزاری صدا و سیما، از سیدنی، صد‌ها تن از نیرو‌های ارتش استرالیا، از امروز در خیابان‌های سیدنی مستقر می‌شوند تا مراقب رعایت مقررات از سوی شهروندان در نقاط پرخطر باشند.

بر اساس اعلام دولت ایالتی، نزدیک به ۳۰۰ نفر از نیرو‌های نظامی ارتش این کشور، از امروز صبح به پلیس سیدنی در کنترل رعایت مقررات مربوط به قرنطینه کمک می‌کنند. اطمینان از قرنطینه خانگی افرادی که در ارتباط نزدیک با موارد ابتلا بوده‌اند نیز در این طرح کنترل خواهد شد.

قرار است این نیرو‌های نظامی، در نقاط پرخطر سیدنی، خانه به خانه مراجعه و رعایت مقررات مربوط به قرنطینه را بررسی کنند. مقامات قصد دارند با اعمال قرنطینه در چهار هفته آینده، از شیوع سویه دلتای کرونا جلوگیری کنند. از نیروی دریایی نیز درخواست شده که به کمک دولت ایالتی بیاید.

حضور پر رنگ نیرو‌های نظامی در سیدنی در حالی اتفاق می‌افتد که به گفته نخست‌وزیر ایالت نیوساوت‌ولز، با رسیدن سطح واکسیناسیون بزرگسالان در این ایالت به بالای ۵۰ درصد، احتمالا بخشی از محدودیت‌ها لغو خواهد شد.

همچنین با ثبت ۲۳۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا دلتا در شبانه‌روز گذشته، تعداد کل مبتلایان به ۳۶۴۰ مورد رسید، همچنین یک مورد فوتی مربوط به یک مرد ۹۰ ساله نیز تایید شده است.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها